h1

joaca de-a cărturarii

31/01/2009

Am primit o leapşă livrească de la Andi, intru în joc, mulţumesc de challenge şi o dau mai departe celor din blogroll şi cititorilor mei
1. Care este cea mai buna carte citita de tine?
greu de făcut un clasament, am lăsat această întrebare la sfârşit, aşa că ignorând răspunsurile date la întrebarea 13, optez pentru
Herman Hesse « Jocul cu mărgele de sticlă »
2. Ai facut cadou carti?
există categorii de oameni care ştiu că sunt interesaţi de cărţi acelora le dau în dar o carte sau uneori datorită distanţei mă limitez la a le-o recomanda şi există şi alte categorii cărora le fac cadou albume de artă
3. Care este viitorul literaturii?
Cred că literatura va exista atâta timp cât imaginaţia va exista, poate doar formele de lectură vor fi supuse unei anumite schimbări, am impresia că în ultima vreme cartea virtuală începe să se impună în faţa celei clasice
4. In ce limbi ai citit carti?
Română, , engleză, franceză şi italiană (la cea din urmă sunt novice încă)
5. Ce carti “celebre” nu ti-au placut?
Sunt contra-adepta cărţilor en vogue, nu citesc o carte pentru că i se face publicitate şi pentru că o citesc toţi oamenii, poate doar unii prieteni a căror gusturi livreşti mă impresionează să-mi poată recomanda o carte la modă, nu mă împac deloc cu Dan Brown şi Claude Levy
6. Ce tara a produs cea mai buna literatura?
Rusia, Franţa, România
7. Iei notite din cartile pe care le citesti?
în cele mai multe cazuri am fişe de lectură, bileţele cu citate sau semne de carte la pasaje care m-au impresionat sau mai nou notiţe în format word
8. Cam cate carti ai citit pana acum?
nu mi-a trecut prin cap să le număr niciodată, cele pe care le am eu, biblioteca părinţilor, biblioteca bunicilor, plus alte cărţi împrumutate de la prieteni şi biblioteci
9. Cu ce carti ai dormit in brate de plictiseala?
fără să amintesc tematica obligatorie din facultate, nu am reuşit să adorm cu o carte în braţe de plictiseală, în momentul în care nu-mi place o carte o pun deoparte şi încerc să revin asupra ei într-un alt moment când cred că am dispoziţia necesară, dacă nici a treia oară când încerc să o citesc nu găsesc nimic interesant e grav , dar căutând partea care să mă atrag, mi s-a întâmplat să mă plictisească Flaubert cu „L’education sentimentale”
10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
o lume în care alterego-ul meu se simte în largul lui
11. Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?
o enciclopedie Bordas în 8 volume « Mémoires de XXe siècle »
12. Care este cel mai tare final la o carte citita?
« Litera stacojie » Nathaniel Hawthorne, unul dintre finalurile care îmi vor rămâne adânc întipărite în minte

13. Care este cea mai influenta carte citita de tine?
Biblia şi Patericurile
Carol Lewis « Alice în ţara minunilor »
« O mie şi una de nopţi »
Cervantes « Don Quijote de la Mancha »

14 Care scriitor te-a influentat cel mai mult ?
greu de răspuns depinde în ce măsură m-a influenţat
Simone de Beauvoir, Dostoievski, Eliade, Paler, Teodoreanu, Kundera, Borges, Poe, Rilke…. sunt cam mulţi dar cu precădere Eliade
15. Cat de repede citesti o carte?
neglijez multe lucruri să termin o carte care-mi place
16. Poate literatura sa schimbe lumea?
poate să schimbe cititorii adică macar o parte din lume
….

4 comentarii

  1. Mi-ai amintit cărti foarte dragi, pe care le uitasem, MULTUMESC!!🙂
    Fain. Ai adăugat si Patericurile!! Faină fată!


  2. am spus eu ieri ca am putea lungi leapsa
    altfel nu putem mentiona toate cartile pe care le iubim, dar m-am conformat leapsa se da mai departe asa cum ai primit-o, in schimb ma pregatesc de alta …apropo de cele 1001 cărţi pe care să le citim în viaţă http://www.listsofbests.com/list/2222?page=1


  3. […] 31, 2009 de cristinutza Leapsa de la Andi si apoi si de la Gala o dau mai departe oricui vrea s-o preia poate Anna, Costina, Alina, […]


  4. […] Chestii livrești. O leapsa noua via Cinabru. Au preluat-o:  Gala, Flavius, Florin, INconstantIN, Cristinutza, […]



Lasă un răspuns

  • cadran

    Ianuarie 2009
    L M M M V S D
        Feb »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Ianuarie 2009
    L M M M V S D
        Feb »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
