h1

dedublări şi pregătiri de carnaval

10/02/2009

De multe ori mi se întâmplă să adun coincidenţele lalolaltă ca
într-un dicteu automat şi să-mi construiesc ziua pe baza lor, de aici şi revenirea la aniversarea zilei, de aici unele poeme „suprarealiste”, de aici starea mea de spirit. Poate că sună ciudat pentru unii, poate par scăpată din altă epocă pentru alţii, dar nu-mi place să programez nici ceea ce scriu seara, nici ceea ce voi face mâine, cu mici excepţii în ceea ce priveşte programul cotidian, că doar nici Gala nu e numai Gala şi uneori mama eroină intră pe făgaş şi dictează ordinea de zi, alteori alte personaje închise în pielea de nonpământeană îşi fac simţită prezenţa( după aceste dezvăluiri nu mai par scăpată din altă epocă, ci direct de la spitalul Voila şi reiese clar că nu mă înţeleg cu dedublările mele), cel mai bine vă explică poetul Dan Mircea Cipariu care e situaţia cu dedublările, nu ale Galei, ci ale Mariei în a sa „sunt eu maria petrarca rilke. adevarata biografie a mariei dante spinoza” carte apărută în urma experimentului de scriere creativă şi art-therapy de la Spitalul de Psihiatrie-Voila pe care v-o recomand cu mare tremur liric ca find una din experienţele lirice capabile să te facă să zbori din literatură în prezent, din prezent în psihologie, din psihologie în grafică, datorită lucrărilor de artă ale lui lui Mihai Zgondoiu în colaborare cu locuitorii „biografiei subiective”), încă un semn de deviant-speech din partea mea, dar o recomandare nu strică niciodată.
Înapoi la oile mele… şirul coincidenţelor zilei de azi (9 februarie ) a început cu un cadou livresc şi a sfârşit-o tot cu un cadou, meloman de astă dată.
O persoană dragă mie m-a fericit astăzi cu L’idiot de Dostoievsky

idiotul

idiotul

tocmai bine fiindcă nu l-am citit în altă limbă decât cea în care ştiu să mă afund cel mai bine şi să ies la suprafaţă ca un scafandru împlinit şi împăcat cu sine după scufundările în Marea Roşie
thewalk

thewalk

(îmi spunea mie cineva, căci eu nu mă îndeletnicesc cu sea diving, despre scufundările în această mare, că marchează pe viaţă şi îţi dau sentimentul că l-ai prins de-un picior pe Dumnezeu, iarăşi deviază Gala… cineva să o tragă înapoi !)
Pe când mă bucuram eu de Dostoievsky al meu,
dostoievsky

dostoievsky

violet şi antic şi mă gândeam la cum vor suna cuvintele şi tăcerile lui Mişkin în franceză, realizez că tocmai se împlinesc (faceţi calculul din 1881 până azi ) atâţia ani de la moartea marelui D. Şi asta nu e suficient, vrând să pun cartea în bibliotecă (căci Gala-gazdă nu-mi permitea să citesc) văd că nimeresc lângă Les aventures de Mr Pickwick de Charles Dickens
dickens

dickens

a cărui aniversare ar fi fost acu două zile, doar că atunci nu scrisem nici un articol, deci bun moment să-l omagiez aici alături de Dostoievsky, mai ales că Mişkin şi Pickwick sunt două caractere hristice, aş zice, care se aseamănă şi completează prin încercare de a-l continua pe Don Quijote şi de a contura înfăţişarea omului sublim.
Din opoziţia lui Mişkin faţă de lume şi din tăcerile sale am desprins şi eu învăţătura care se cade : aceea de a nu răspunde uneori spre a nu fi părtaş la relele lumii, dacă reuşesc sau nu asta numai „Gospodi” o ştie. Cert este că ieri am jucat rolul celei care nu cuvântă, cu mască şi fără mască.
De ce cu mască ? Cei ce aţi citit lista de dorinţe a Galei ştiţi că vrea la carnavalul de la Veneţia ( din păcate cred că se va transfera pe wishlist-ul de anul viitor din cauze de criză şi conflicte cu Gala-mama eroină) acum chiar râdeţi…. ştiu că am plecat de la cadou şi am ajuns la carnaval dar sincer au legătură între ele…cel puţin în delirul galactic .
Ultimul cadou de care am avut parte a fost un recital la pianina
pianina

pianina

proprietatea familionului, achiziţionată la insistenţele Galei din brocantele parisiene şi care şi-a găsit un loc de cinste în restaurant.
Am avut o pianistă care ne-a delectat cum a ştiut ea mai bine şi chiar dacă pianina e cu dichis, a ieşit un moment meloman foarte plăcut, pentru Gala a făcut trecerea de la muzical la „onirical”, căci imediat mi-a zburat gândul la măşti şi la Veneţia.
Am ascultat Kreisleriana lui Schumannşi mi-am regăsit muţenia căci m-am gândit la Moreta,
la moreta

la moreta

masca mută foarte dragă mie, o mască ovală de velur purtată de femei, în special în vizitele la mănăstire şi care se ţinea cu ajutorul dinţilor.

A urmat apoi Schubert cu serenada sa, care mie îmi povestea despre La Bauta,

La bauta

La bauta

masca albă pentru ieşirile la teatru şi care modifica tonul vocii făcând imposibilă identificarea purtătorului.

La cererea mea am avut şi Mozart Rondo alla turca care pentru mine a fost sunetul corespunzător cu Il Pantalone

Il pantalone

Il pantalone

masca neagră a neguţătorului nervos şi agitat în continuă mişcare.

Piano concerto no 2 Rachmaninov-Kissin mi-a desenat Brighella,

brighella

brighella

masca de culoare cărămizie reprezentând carecterul cel mai problematic din comedia
dell’ arte, cel capabil de orice pentru a-şi procura bani, cinic şi dulceag totodată.

Iar Libiamo din Traviata lui Verdi mi-a povestit despre Arlechino/ Arlechina

arlecchino

arlecchino

măşti negre alăturate unor costume foarte colorate, vesele şi înşelătoare în acelaşi timp.

Asta a fost călătoria mea reverică spre carnaval şi împlinirea zilei, toate coincidenţele s-au unit : Idiotul cu tăcerea lui şi fuga de năravurile lumii găsindu-şi locul în pianul cu măşti din lumea Galei, iar dedublările Mariei s-au aciuiat pe rând în îmbinarea viselor galice.
De tristeţe că nu merg la Veneţia s-ar putea să organizez un carnaval parizian la mine în bătătură, sper să nu îmi fie stelele potrivnice, dacă nu, poate organizăm un carnaval bloggăresc ce ziceţi vă tentează ?
Între timp vă lansez o provocare:
încercaţi un dicteu automat să zicem de 15
rânduri /gânduri care să vă contureze propriul delir
.
Trimit provocarea pe post de leapşă la Andi, Corina, Angela, Cristinutza, v2v, Lorin şi cine se mai învârte pe aici şi e tentat; aştept cu nerăbdare reacţiile voastre poate facem primul pas spre carnavalul delirurilor .

12 comentarii

  1. Dacă tot suntem în ritm de carnaval, Gala, te rog să nu uiţi de ceva special: Carnavalul Animalelor de Camile de Saint-Saens. http://www.trilulilu.ro/buchwald/e8266f8b331e1d


  2. superb! Prospero ne-a adus muzica🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=hjaBGAfWGSU completez pentru iubitorii lui Saint-Saens
    mercic Prospero daca vii la carnaval esti dj-ul de onoare
    aa si bun venit in lumea galei🙂
    ce alegi cadou o masca sau un dicteu -leapsa ?


  3. neata, gala
    am vazut leapsa, o sa ma invrednicesc pana duminica sa raspund, aseara ma apucase inspiratia la dus si n-am putut sa notez😀 cat m-am rasfatat eu acolo cu ochii la luna am uitat cuvintele😉


  4. În caz că nu s-a observat. Eu deja am o mască.😀 Vezi header-ul. Şi vin cu bucurie la carnaval.


  5. Întrebare inocentă: dicteul are o oarecare legătură cu o notarea a fluxului conştiinţei, aşa cum o vedea Virginia Woolf & Co.? Cred că am înţeles cam cum stă treaba.😀


  6. cristinutza
    eu zic sa nu fugi dupa inspiratie sa lasi gandurile sa se scrie asa cum vin altfel nu mai e dicteu automat
    te astept


  7. prospero
    daca ai masca🙂 atunci ramane dicteul
    asa ca la joyce🙂
    sau mai simplu decat fluxul constiintei fluxul gandului oricare ar fi el acela


  8. pai imi venise ieri la dus😀 n-am avut unde sa scriu, cand o sa scriu probabil vor fi alte ganduri cele din momentul acela😀


  9. […] o felie de viaţă « dedublări şi pregătiri de carnaval fasoane şi inovaţii teatrale 11/02/2009 În timp ce aştept răspunsuri legate de […]


  10. […] 13, 2009 de cristinutza Zilele trecuta am primit o leapsa de la Gala si iata ca a venit momentul sa raspund asa cum am […]


  11. am raspuns😉


  12. […] probabil aţi văzut şi wishlist-ul în care visa Veneţiaşi mai mult ca sigur aţi aflat despre carnaval. Nu sunt exact fan ziua îndrăgostiţilor, pentru mine 14 februarie are mai mult tangenţă cu […]



Lasă un răspuns

  • cadran

    Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
