h1

şi pe faţă şi pe dos (sufletul galei)

14/02/2009

Poveşti despre gala şi ofiţerii stării civile aţi citit….nu prea romantice e drept. E cazul să mă revanşez. Mai am un „remember gala” tot în jurul zilei îndrăgostiţilor.
Coincideţa, prea dragă mie, a făcut să am un iubit născut în preajma zilei de 14 februarie, aşa că, fără intenţie, am sărbătorit Valentine’s Day mult mai romantic decât povestisem în articolul anterior.
Ceea ce nu aş recunoaşte, dar musai să dau cărţile pe faţă pentru a nu cădea în siropul romantico-nostalgic, este că am jucat eu rolul administrativ în toată povestea aniversară.
Aşadar, se dau datele problemei: una gală îndrăgostită până peste cap, un reprezentant masculin cu toate atuurile posibile inclusiv cursuri de canto la activ şi multă, multă tinereţe. Gala, ca întotdeauna capabilă de surprize şi de voie bună organizează pentru înainte -pomenitul una zi de vis romantic.
Am ales cadoul cu zile înainte, am pregătit un party între două posibile cupluri, o ieşire în oraş şi continuarea o excursie la iarbă verde sau mai bine zis la păduri înzăpezite pentru prelungirea evenimentului de la mult uzitatul 24 de ore la trei zile şi trei nopţi.
Vă roade curiozitatea? Staţi aşa! dau detalii imediat. Cadoul consta în una casetă video ( pe vremea aceea nu erau dvd-urile încă🙂 ) conţinând integral o operă cu Enrico Caruso în rolul principal, nu mai spun care să rămân şi eu cu un mic secret din toată dezvăluirea aceasta, cadou care probabil vă imaginaţi facu muuultă plăcere şi provocă muuultăăă emoţie sărbătoritului. A urmat o cină în patru şi o ieşire cinefilă. V-aş lăsa să ghiciţi având datele problemei de amor ce film am propus, dar atunci rămân fără poveste.
Până acum lucrurile decurgeau normal….gala se menţinea pe poziţie, fără prea multă emoţie doar un dram de împlinire…dar filmul i-a cam deplasat centrul de greutate şi a învăţat-o despre cutremure.
Probabil aţi văzut cu toţii „The mirror has two faces” în regia Barbarei Streisand cu : Barbara Streisand, Jeff Bridges, Pierce Brosnan, Mimi Rogers şi Lauren Bacal. O poveste despre doi provesori universitari cu o viaţă personală plină de diferite frustrări, Gregory Larkin care caută mariajul ideal şi Rose Morgan o femeie pe care nimeni nu o găseşte atractivă. Cei doi se căsătoresc, ea aşteptându-se la o relaţie cu multă dragoste, el căutând să dea naştere unei căsnicii cu accent pe relaţia intelectuală fără sex şi implicaţii emoţionale. Tentativa de mariaj eşuează, transformând eroii în antieroii sau invers mai bine spus. Răţuşca cea urâtă devine lebădă iar Sfarmă Piatră devine Făt Frumos şi inimos/îndrăgostos.
Dacă până la un moment dat gala se distra copios de situaţiile comice, a trebuit să apară ceva, acel ceva care a făcut-o să audă Puccini, dincolo de faptul că în film putem asculta „Nessun Dorma” în interpretarea lui Beniamino Gigli sau a lui Pavarotti, am auzit un Puccini interior cu care am rămas câteva zile blocată undeva între discursul Rosei din film, bătaia cu bulgări şi frişcă de după şi o senzaţie de ulcer acut.
Poate vă întrebaţi de ce numai câteva zile şi nu toată viaţa ca-n poveşti sau măcar un an întreg…ironia sorţii a făcut ca numai eu să fuzionez cu ideea „When i fall in love i hear Puccini in my head”, jumatatea mea cred că a fuzionat cu profesorul Larkin, cu partea din profesorul Larkin care e prezentă la cursul de literatură şi care crede că povestea de dragoste cea mai romantică este cea medievală în care dragostea nu se consumă, iar pasiunea divină este cea care răsare în urma uniunii sufletelor exclusiv. Aşadar în timp ce eu visam săruturi aprige cu Puccini în fundal, el îşi imagina un „Romeo şi Julieta” în care Julieta se sinucide de plăcerea de a asculta „Turandot”cântat de Romeo şi îndrăgostită doar de vocea lui de tenor.
Numai că toate acestea le-am aflat după momentul cinefil, după ce am ascultat „Nessun dorma” live şi imaginar, după ce am făcut drumeţia din pădurea de nămeţi. Nu zic că n-am avut dreptul la un sărut ca-n filme că aş minţi, nu zic nici că timp de trei zile şi trei nopţi n-am slăvit Valentine’s Day, cinematografia, zăpada şi tot ce ne apropia în ritm de Puccini, doar că sosind momentul adevărului mă întrebam dacă el mult visatul adoratul etc adormise şi n-a prins happy end-ul filmului sau dacă oglinda lui are o singură faţetă.
Până la urmă devin romantică şi nostalgică, nu, chiar nu regret acea rătăcire a tinereţii, cu toate că atunci am suferit o bucată de vreme, momente de neuitat am avut, ca atare iata-mă acum vorbind despre romantism şi exemplificând tocmai cu această situaţie şi nu cu o iubire de durată, consumată şi împlinită, tocmai pentru că sunt momente care chiar nefinalizate ne pot aduce fericiri de care să ne amintim cu plăcere, e chiar aşa cum spunea Rose: (love) „While it does last, it feels fucking great!”
Un lucru e sigur…. chiar dacă am văzut filme de dragoste care m-au impresionat, chiar dacă romantismul din alte secvenţe cinematografice a fost mai puternic, chiar dacă am ascultat balade de amor care să mă facă să tremur, chiar dacă în topul meu de dragoste se află „Casablanca” (the movie) şi piesele lui Leonard Cohen, de fiecare dată când vorbesc despre „îndrăgosteală” mă gândesc la Puccini şi la acest film. (explicit între 4:18 – 5:40 )
Evident că sunt curioasă ….voi cu ce asociaţi Valentine’s Day şi/sau îndrăgostirea…..?

One comment

  1. […] o felie de viaţă « şi pe faţă şi pe dos (sufletul galei) carnaval-concurs de măşti Ziua îndrăgostiţilor de artă 14/02/2009 Aţi citit […]



Lasă un răspuns

  • cadran

    Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
