h1

înălţimi artistice: coloana din piatră, scara din versuri şi turnul octavelor muzicale

19/02/2009

Şirul coincidenţelor continuă şi nu poate decât să mă bucure şi să mă uimească, misterul acesta al calendarului Galei alăturat cotidianului mă adânceşte mai mult în oraşul magic al artelor şi al surprizelor plăcute.
Aseară am primit de laAndi un mesaj despre Sondajul Top 500 Artists Of The 20th Century, iniţiat în vara anului trecut de site-ul britanic al galeriei The Saatchi, sondaj în care la data de 9 Februarie, brancusiConstanin Brâncuşi adunase 119.218 voturi şi ocupa locul 17, iar mesajul lui Andi ne îndemna să votăm pe site-ul galeriei pentru artistul român care cu ajutorul nostru ar înainta mult în top . Am votat cu Brâncuşi anul trecut la o altă invitaţie, de data aceasta a lui Gabi, şi cum nu se poate vota decât o singură dată am să vă invit pe voi să o faceţi ( mulţumiri Andi şi Gabi ) şi vă dau un motiv în plus : astăzi îl aniversăm pe Brâncuşi, se împlinesc 135 de ani de la naşterea sa, să-i facem cadou lui şi nouă românilor un vot fiecare, sunt convinsă că putem până la sfârşitul zilei să avansăm în top.
O altă aniversare este cea a 72 de ani de la naşterea lui Marin Sorescu, din păcate scriitorul nu mai este printre noi, însă multe din cuvintele sale le purtăm în suflet.
Am să aduc în faţa retinelor doar un text al lui Sorescu, ultima poezie scrisă de el, « Scara la cer » :coloana-infinitului

Scara la cer

« Un fir de paianjen
Atârna de tavan.
Exact deasupra patului meu.

În fiecare zi observ
Cum se lasa tot mai jos.
Mi se trimite şi
Scara la cer – zic,

Mi se aruncă de sus.

Deşi am slabit îngrozitor de mult
Sunt doar fantoma celui ce am fost
Ma gândesc ca trupul meu
Este totuşi prea greu
Pentru scara asta delicată.

– Suflete, ia-o tu înainte.
Pâş! Pâş! »

căreia îi găsesc bine locul alături de Colana infinitului, a lui Constantin Brâncuşi.Şi vă invit să vă imaginaţi această scară spirituală ca pe o modalitate artistică proprie fiecăruia de a-şi înalţa trăirile interioare spre cer.
Dacă tot vorbim de înălţimi interioare şi de coincidenţe artistice, vă mai spun şi că la îndemnul Cristinutzei,am ajuns mai repede decât aş fi crezut lângă o voce minunată , Flavius mi-a descoperit octavele lui Vitas, căruia vreau să-i spunem « La mulţi ani » ! căci astăzi împlineşte 28 de ani. iar pentru completări mergeţi aici, la Flavius el ştie să vă vorbească despre , Vitas, eu am vrut doar să vă atrag atenţia asupra unei minuni, în acest castel al turnurilor şi a senzaţiilor.
Aşa se desfăşură intrarea mea în ziua cu vârfuri artistice, mulţumesc prieteni, împreună am desăvârşit înălţimile zilei de azi.
Poate înălţimile acestea care ne ating degetele, ochiul şi urechea să se cuibărească în ţara oglinzilor noastre interioare şi să ne tragă sufletul după ele în lumea descoperirii de sine şi a scoaterii la iveală a subconştientului.

14 comentarii

  1. […] să continue, să ne bucure şi să ne uimească“, după cum, inspirat ne spune Gala, sub titlul “Înălţimi artistice: coloana din piatră, scara din versuri şi turnul […]


  2. @Servus, Gala!
    Într-adevăr, o zi memorabilă! Şi ştii ce e fain? Participarea asta a noastră, colectivă, la jocul zilnic al descoperirilor şi comunicării lor.
    Numai bine!


  3. Flavius
    o sa intram in jocul muschetarilor🙂
    toti pentru unu si unu pentru toti🙂
    am fost chiar uimita ieri cand dupa ce l-am descoperit pe Vitas la tine am aflat ca e nascut in aceeasi zi cu Brancusi si Sorescu, asa s-au nascut piscurile artistice🙂
    o zi buna !


  4. inca e la moda spiritul brancusian. sper sa fie infinita moda asta si pentru romanime🙂


  5. infinitul trage la infinit andi🙂
    sa speram


  6. pe brancusi o sa-l votez de acasa; vad ca de la birou figureaza ca e deja votat😀 probabil ca l-am mai votat ori eu ori vre-un coleg😀
    si seria coincidentelor continua, gala, caci chiar ieri am citi poezia lui Marin Sorescu😉
    si clipul lui Vitas l-am vazut ieri; de cand am fost la Flavius am luat clipurile la rand, dar tot melodia asta imi place mai mult😉 are o voce minunata
    La Multi Ani Vitas😀


  7. cristinutza
    si pentru mine e melodia preferata si clipul m-a cucerit din prima🙂
    merci ca m-ai trimis mai repede s-o descopar🙂


  8. buna, gala! l-am votat si eu pe brancusi.
    si din cauza voastra mi s-a facut un dor de acasa, un dor nebun, dar nu de romania de acum, imi e dor de basme, de copilarie, de serile la tara, cu bunica, langa foc, de o paine calde coapta pe vatra, de noaptea in care am zburat spre luna calare pe o coada de matura, de curata limba romana, care, din pacate, si-a pierdut sunetul pur, mi-e dor, dor, dor….de varsta inocentei si de brancusi!


  9. adiacentele la ce-am de spus
    …..
    nu mai gasesti nimic de luat, de pus.
    ( Marin Sorescu)


  10. anna
    sa speram ca Brancusi o sa ajunga pe locul bine meritat
    cred ca ne e dor tuturor de varsta inocentei, amintirile ne duc din cand in cand acasa
    anamaria
    Sorescu ne reuneste pe toti in poezie
    va multumesc ca sunteti alaturi


  11. anna
    pentru tine ceva de alinat dorul🙂


  12. si o modalitate de omagiere care ne incanta privirea


  13. multumesc! mi-e sufletul ravasit de prea multa frumusete si ma doare.


  14. ca sa treaca durerea anna sau sa o mai alini



Lasă un răspuns

  • cadran

    Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Februarie 2009
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
