h1

Baba Dochia/Baba Marta şi sfârşitul capriciilor

01/03/2009

Aici e primăvara, ne bate la uşă, ne cântă ne dansează, trebuie să intrăm în ritmul ei
Românii spun că la 1 Martie Baba Dochia îşi dezbracă pe rând cele nouă cojoace crezând ca a venit primavara(de aici si tradiţia celor noua babe). Dupa nouă zile Baba Dochia, surprinsa de ger, îngheaţă împreună cu oile sale, iar sloiurile de gheaţă pietrificate duc cu gândul la Babele din Munţii Bucegi.
Bulgarii cred în existenţa unei femei bătrâne capricioase care influenţează timpul, Baba Marta, iar în primele zile din martie se îmbracă în alb şi roşu ori îşi pun mărţişoare în piept sperând să o înduplece să se retragă, plecarea ei coincizând cu începutul primăverii.
Nicked_Aghiuţă a găsit o altă modalitate de a o alunga pe Baba Dochia/Marta, organizând un concurs de frumuseţe artistică Baba anului 2009, a cărui învingătoare va detrona baba capricioasă şi va aduce primăvara în sufletele noastre.
Este vorba de un concurs-omagiu adus femeilor care au lăsat un semn artistic. Participanţii la acest concurs vor avea ocazia pe parcursul a opt zile să asiste la defilarea personajelor feminine din domenii diferite, în fiecare zi o altă artă, şi să propună la rândul lor alte femei care au marcat arta zilei, urmând ca la sfârşit să se aleagă cea mai artistică dintre ele.
Vă invit pe toţi iubitorii de artă şi femeie la acest festival organizat la Aghiuţă, sunt sigură că vom avea parte de surprize plăcute şi veţi avea ocazia să ne surprindeţi cu personaje dragi vouă.
Concursul începe cu ziua muzicii vă aşteptăm cu „babatia muzicantă” după cum o numeşte Aghiuţă.
Calendarul galei astăzi vă propune mărţişoare rupte din sufletul aniversaţilor zilei:
-muzica lui Harry Belafonte
-„Primăvara” lui Botticelli

Primăvara- Botticelli

Primăvara- Botticelli


– „The Dreaming Youths – Sleeping Girl”, litografia lui Oskar Kokoschka
schlafende-frau   -  Oskar Kokoschka

schlafende-frau - Oskar Kokoschka


-filmele Elisabetei Bostan
Elisabeta-Bostan

Elisabeta-Bostan

care bucură cel puţin trei generaţii de copii,

„La mulţi ani!” Elisabeta Bostan, iar nouă o bucată de „Veronica” să ne însenineze.
Sper ca una dintre femeile de astăzi să le regăsim şi la concursul lui Aghiuţă. Ce spuneţi care merită un loc pe podium?
Matilda lui Belafonte, Primăvara lui Botticelli, Elisabeta Bostan sau Fecioara lui Kokoschka…aştept o mână de ajutor, până atunci „Vive la femme!”

17 comentarii

  1. hmmm… pe Matilda n-o plac, ca ciordeste banii! hihihi mai vedem…
    nici acu nu impodobisi hartistele bre?
    ale mele de cind is gata! te astept…


  2. matilda nu🙂
    am eliminat o candidata
    gata si babele mele


  3. eu o iau pe primavara, ca forta ei e cea mai mare. imi sopteste boticelli🙂

    un martisor cu primavara cu tot gala!
    tie si vizitatorilor tai🙂


  4. furi primavara angela?🙂 vezi ca te urmareste dochia
    acum trebuie s-o inghetam, hai sa gasim alta in locul ei


  5. ah ce-mi place Primăvara lui Botticelli


  6. toata lumea fura primavara😉
    haideti la concurs si aduceti artiste in schimb daca luati primavara😉


  7. la multi ani, artistelor!! să fiti fericite si să ii faceti fericiti pe toti cei ce va indrăgesc….

    gânduri bune
    NB


  8. nb


  9. andi, cristinutza
    credeam ca veniti si voi cu o artista pe scena
    toata lumea e invitata am fi putut face un chef pe cinste in cinstea muzicantelor:(
    NB


  10. Gala. m-am chinuit de cateva ori sa vin pe la tine. Am reusit cu chiu cu vai acum- voiam sa-ti spun ca florile de la martisorul meu sunt din gradina botanica din Paris. Odata iti voi povesti cum m-am ratacit- am scris pe undeva, pe blog – cred ca ‘ se cheama- da” Niste negri deloc mititei”. Am vrut sa stii.
    cred ca nu prea sunt la curent cu votul, maine avem ziua literatelor; castigatoarea sau castigatoarele se vor sti la sfarsit?
    Poate imi dai instructiunile pe blogul meu. Nu stiu de ce se intra atat de greu la tine.
    O seara ffffFrumoasa!1


  11. gina
    eh frumos martisor daca l-ai facut tu din amintiri🙂
    nu stiu de ce se intra greu la mine… poate pentru ca am pus minotaurul gardian😉
    glumesc
    o seara frumoasa, despre bal si vot a mai scris aghi


  12. Intre WordPress si Blogspot e razboi pe fata… ajunge cine poate… unde poate🙂
    Eu am aceleasi probleme la Gina. Azi cica am lasat 2 mesaje la ea?!?! unde sunt… unde au ajuns I don’t know.

    Elisabeta Bostan – e o primavara-poveste-copil intradevar…
    si Kokoschka e apropiat mie, uneori mi se pare chiar prea apropiat.

    Manon


  13. manon
    pe Kokoschka il ducem atunci la pictura pe scena babelor
    stiam eu ca-ti va fi aproape, nu stiam intuiam;)
    o zi superba


  14. eu o admir pe Veronica,o primavara frumoasa


  15. letitia bun venit🙂
    o primavara frumoasa si plina de Veronici in suflet si in ganduri iti doresc si eu😉
    veronica si copilaria daca le avem in suflet suntem un strop mai fericiti, nu-i asa?


  16. Baba mea e in fiecare an pe 9 martie😀 am ales-o la sfârsit ca să fiu sigură că e soare🙂

    Zi faină tuturor


  17. soare sa fie in 9 martie atunci andi😉
    tinem pumnii



Lasă un răspuns

  • cadran

    Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
