h1

sunetele din spatele umbrelor se citesc în sentimente

02/03/2009

Acum daca tot am intrat în primăvară şi am împărţit cu mărţişoare sub toate formele, aş vrea să ne căutam motive de inspiraţie.
Asta pentru că văd o muzicalitate interioara între primăvară şi inspiraţie, dincolo de clasica revenire la viaţă a naturii, dincolo de înverzire şi de înnoire, primăvara poartă în buzunarul de la piept un penel şi o peniţă cu care ne desenează speranţele, iubirile, sufletul. E o creatoare jucăuşă, plină de muzică şi de imagini care ne trag de mâini până devin aripi.
Am putea să intrăm sub magia ei şi să devenim mici creatori. Vă aduc azi din calendarul Galei lumini şi umbre, sunete şi tăceri şi sunt curioasă unde ajungem dacă le îmbinăm şi le punem aripile noastre.
Unul dintre aniversaţii zilei este un fotograf drag mie, precursor al fotografiei color.
Ernst Haas

ernst_haas

ernst_haas

este vienezul pentru care „the art of seeing” nu este numai arta de a imortaliza, ci devine arta de a transmite un sentiment. Cunoscut ca fotograf al prizonierilor de război, al celebrităţilor şi al metropolelor, Haas ascunde în fiecare din clişeele sale un mesaj, o urmă din trăirea lui, sentimente.
Am încercat să mă joc asociând fotografii ale lui Haas cu muzica unor alţi aniversaţi ai zilei de 2 martie,( Dusty Springfield, Serge Gainsbourg, Jon Bon Jovi ) însă constrânsă fiind de calendar tentativele mele sunt limitate, am să vă îndemn pe voi să mergeţi mai departe, să vedem ce asocieri putem face între poezie, muzică şi fotografie.
1.culorile iubirii pot lăsa umbre
dark-sky-white-sands_ernst-haas

dark-sky-white-sands_ernst-haas


şi Serge Gainsbourg „Couleur Café”

2.blazoanele senzualităţii încă ne cutremură
marilyn-by-ernst-haas

marilyn-by-ernst-haas


şi Serge Gainsbourg -La javanaise

3.dacă îmi atingi sufletul să o faci aşa:
karajan-by-ernst-haas

karajan-by-ernst-haas


şi Dusty Springfield – Son Of A Preacher Man

4. o dragoste ieşită din şabloane
haas-snow-lovers

haas-snow-lovers


şi Serge Gainsbourg – „Bonnie & Clyde”

5. visul despre cum se ţine dragostea în braţe
gable-by-ernst-haas

gable-by-ernst-haas


şi Dusty Springfield „I Only Want To Be With You”

6. an de an tot mai aproape de locul unde se simte inima pulsând
montmartre-paris-ernst-haas

montmartre-paris-ernst-haas


şi Dusty Springfield – „Time After Time”

7.de fiecare dată te văd altfel
mirrors-london-haas

mirrors-london-haas


şi Jon Bon Jovi – All about loving you

Iar pentru că azi se împlinesc 104 ani de la naşterea lui Radu Gyr
radu-gyr

radu-gyr

am să închei cu un poem al său:

Dă-mi chipul tău

Da-mi chipul tau, granit senin,
da-mi duhul tau, senina iarba,
în ne’mpacatul meu destin
nici un tumult să nu mai fiarba!

Să nu mai spumege în piept,
sub indoieli ori sub blesteme,
nici cate-n pofta mea le-astept,
nici cate spaima mea le teme.

Vreau taina nestiintei reci
si-a nepasarii voastre, unde,
cu negrul zbor de lilieci,
nici o-ndoiala nu patrunde.

Granit, da-mi neclintirea din
dumnezeiasca-ti impietrire,
pentru-o lumina fără chin
si-o moarte fără rastignire!

Vreau, iarba,-nteleptiunea ta
de-a nu-ti aduce-n veci aminte,
vreau harul tau de-a infrunta
far-a privi nimic ‘nainte.

Să cresc în timp si infinit
din duhul tau, senina iarba,
din duhul tau, senin granit,
în fericirea voastra oarba.

Micul fragment din Radu Gyr face o perfectă trecrere de la fotografie şi muzică la literatură, pasaj bine venit căci gala artistelor continuă la aghiutza, astăzi fiind ziua scriitoarelor…

9 comentarii

  1. Asa l-am cunoscut Serge Gainsbourg cândva ani trecuti (cred ca il stiam de când eram mica… dar nu-i retinusem numele)

    Oameni cu spirit fin pestii astia… ma astept sa vad tot de genul acesta o perioada.

    Pe blogul lui Aghi am recuperat lipsa din ultimele zile🙂, mi se pare ca a devenit interesant de bogat clasamentul.


  2. manon😉
    special pentru tine a fost aceasta piesa a lui Gainsbourg,imi pare rau ca nu am postat eu😉 astept fotografia cu care o asociezi😉
    daca nu Haas altceva
    „je pense avoir perdu la raison” sa fie un inceput de titlu?


  3. Gute Arbeit hier! Gute Inhalte.


  4. Draga Gala, urmarindu-te, am trait un sentiment coplesitor- tu armonizezi intr-un mod special muzica, fotografia si trairile personale; este ca si cum ne-ai plimba cu vaporasul pe sub podurile orasului tau si , in timp ce ne povestesti despre nesfarsita noastra trecere, ascultam muzica, tinand in brate dragostea iesita din sabloane … si lumea este, de fiecare data, alta..
    ne-ai daruit un vis frumos, un martisor..Iti multumesc!


  5. gina
    multumesc
    gala are cutia plina cu vise
    mi-as dori sa visati mai departe, sa aduceti vaporasul vostru in orasul galei🙂


  6. Recunosc, la fotografie nu ma pricep foarte tare. Vezi tu, fotografii nu sunt suficient mediatizati. Desi e un domeniu magnific!

    Cred ca o sa cunosc nume in acest domeniu venind aici… la tine. E timp pentru toate descoperirile🙂.


  7. manon
    o sa incerc sa fac intr-o zi un post cu o plimbare prins istoria fotografiei, una scurta printre cliseele dragi mie
    pana atunci las un cadou cu fotograful meu favorit


  8. fussball
    viele danke
    mai pofteste pe la noi🙂


  9. […] aş vrea să continuăm experimentul legat de inspiraţie din postul cu fotografiile lui Haas, din din 2 martie, dar de data asta am să vă las doar muzica, aştept gândul vostru legat de melodia respectivă […]



Lasă un răspuns

  • cadran

    Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
