h1

Portretul împrăştiat

29/03/2009

puzzle

puzzle


Mi se făcuse dor…să-i iau în palme, să-i îndemn să zboare sau să înoate, să-i mângâi cu lacrimi şi să-i adulmec cu ocheade, să-i fardez puţin cu un sărut apoi să-i ascund în piept şi să suflu de trei ori să nu fugă norocul de a-i fi regăsit, să-i transform în etern şi transcendent…
Erau cei mai senzuali şi iubitori ochi în care am privit vreodată…..azi dimineaţă au sărit singuri din cutia cu amintiri şi mi-au cutremurat privirile şi ritmul cardiac, apoi s-au împrăştiat: o parte în cer, o parte în mare, o parte în lumină…
Am să refac drumul în căutarea tuturor pieselor acestui puzzle al privirilor din suflet.
dan-bitman-photobucket

dan-bitman-photobucket

Dimineaţa mi-o dă Holograf fiindcă azi 29 martie e ziua lui Dan Bitman

Dimineţile cu muzică şi gândurile în alb negru stau alături de mine şi mă fac să cânt şi să desenez privirile acelea mereu pe retină să le am în faţă.
vangelisrecentb-wwwvangelismovementscom

vangelisrecentb-wwwvangelismovementscom

Culoarea mi-o dă memoria albastră a lui Vangelis, care azi împlineşte 66 de ani.

Memoria mea se trezeşte într-un vis despre mare şi răsărituri rupte direct din cordul deschis, cineva încearcă să o înveţe să zboare, dar se agaţă de fiecare dată între genele prea lungi şi prea pline de amintiri şi moare.
christophe_lambert_1wwwcinemotionsnet

christophe_lambert_1wwwcinemotionsnet

Despre veşnicie îmi surâde Christophe Lambert, un alt aniversat al zilei, şi îmi vorbeşte despre Highlander:

Doar veşnicia sentimentului există, veşnicia şi omniprezenţa aparţin zeilor nu privirilor omeneşti, ochii rămân închişi undeva între zidurile impuse de dictatura cerebrală.
marcel_ayme(www.francite.ru)

marcel_ayme(www.francite.ru)

Apoi Marcel Aymé, născut în 29 martie 1902 îmi şopteşte că exista un om care trecea prin ziduri undeva în Montmartre,
omul-care-trece-prin-ziduri-(www.nagramchez-alice.fr)

omul-care-trece-prin-ziduri-(www.nagramchez-alice.fr)

Le Passe-muraille în litere e aici, cel în imagini îi urmează

Cel adevărat rămâne de găsit la noapte când mă întorc în oniric, doar acolo ochii redevin calzi şi aproape, până atunci sunt pești risipiți pe toata suprafaţa închisă între ziduri şi care cântă aşa:

15 comentarii

  1. gala, iar ne-ai mesmerizat cu sărbătorile tale intime!😆


  2. andi
    mesmerizarea transforma calendarul in jurnal🙂


  3. Bună Gala…
    Fiecare zi aici este o piesă dintr-un puzzle de suflet. A rătăci o astfel de piesă ar putea semăna cu o disperată căutăre… prin şifoniere, pe sub paturi, prin glastre, pe pervazuri, prin buzunare, prin gînduri🙂 Fiindcă şirul zilelor chiar are sens aici.
    Cele bune!


  4. flavius
    multumesc, puzzle-ul de suflet prinde uneori forma unui sir indian al cautarilor
    ma bucur sa te gasesc pasind pe el


  5. omul care trece prin zid🙂
    asta imi iau de aici Gala si nu numai pentru azi.
    e model de urmat

    multumesc
    si ascult vangelis


  6. angelita
    sa nu-mi furi omul🙂 sa-l lasi sa treaca si prin zidul meu:)
    ma bucur ca-ti da idei de comunicare
    o duminica frumoasa inotand in memoria lui vangelis:)


  7. Ce frumos e la tine ‘n suflet :):) Gala! fiecare zi o promenada ! Thx , Thx, Thx
    Sa fie o zi insorita azi si mereu🙂
    xxx.j


  8. m-as contopi cu Rumi…portretul meu !;)


  9. Ochii-cea mai de suflet oglinda; nu mai tii seama de nimic- culoare, forma, stralucie.
    Alegi , te vrajesc, cine mai stie!
    Si jocul te cheama, te pierde, te ademeneste; ca-ntr-un puzzle, cum graiesti tu, Gala!


  10. Gala
    omul nostru este atat de Unul ca e ca lumina. incalzeste dar nu se disperseaza🙂
    incapem in el amandoua🙂


  11. windy
    chiar rumi alaturi de ochi ar face casa buna aici🙂
    http://windwhisperer.wordpress.com/2009/03/06/woman/
    multumesc de melodia care completeaza atmosfera
    gina
    ochii intr-adevar oglindesc sufletul si cei despre care vorbeam eu sunt un suflet care nu se opreste din vrajit
    angela
    incepem din el si din misterul Unului asa ne vom incalzi sufletul deodata🙂


  12. gala,
    ochii vrajitori cei care patrund in suflete si ne fac mai buni i-am intalnit si eu🙂


  13. Vangelis rulzz!!🙂
    Un portret imprastiat este asemenea unei poezii dadaiste in care alaturi particele necoezive dar care par totusi sa dea un sens, cat de abstract, oricarei imagini poetice, vizionarismului descriptiv si chiar ideii de „ars dicendi” Incearca de pilda sa realizezi un colaj Blaga/Macedonski/Horia Garbea – cvasi-imposibil..


  14. cristinutza
    greu cu vrajitorii ne raman ochii in magie🙂


  15. valecano
    portretul imprastiat se poate transforma in poem e drept si poemul il putem transforma in potret🙂



Lasă un răspuns

  • cadran

    Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Martie 2009
    L M M M V S D
    « Feb   Apr »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
