h1

ce facem de bloomsday?

16/06/2009

Astăzi în întreaga lume şi în special la Dublin se sărbătoreşte Bloomsday, o zi închinată eroului lui James Joyce, Leopold Bloom personajul central din „Ulysse” .
Locuitorii din Dublin organizează lecturi din Joyce, reiterează drumul pe care l-a parcurs Bloom de-a lungul zilei de 16 iunie 1904, data la care se desfăşoară acţiunea romanului.
Şi pentru ca să fim în ton cu ei am să vă propun să parcurgem un alt drum în căutarea identităţii, diferit de al lui Bloom, dar poate la fel de atrăgător. Astfel întâlnim pe parcursul călătoriei :
1) o părticică din Ulysse în lectura lui Frederick Chambliss Wemyss:

2) pe Irving Penn penn
unul dintre cei mai cunoscuţi fotografi ai secolului nostru, care astăzi împlineşte 92 de ani, renumit prin fotografiile sale de modă făcute exclusiv în studio şi prin portrete, dintre care cel al lui Picasso a făcut înconjurul lumii picasso by penn
(mai multe fotografii găsiţi aici.)
3) muzică, să-i urăm „La mulţi ani” actriţei şi cântăreţei belgiene Annie Cordy, (Léonia Cooreman )care azi împlineşte 81 de ani.

Cred că aşa ar trebui să sărbătorim Bloomsday: lectură, fotografie, muzică căci toate sunt apte să ne ducă în Itaca. Drum bun şi nu uitaţi bucăţica de săpun cu miros de lămâie!

10 comentarii

  1. O verisoara a mea locuieste la Dublin. E musai s-o caut azi, s-o întreb de Bloomsday!


  2. Gala
    sapunul cu miros de lamaie, muzica lecturilor si ideea ca pot sa apropiii Dublinul de mine. tie le datorez🙂
    multumesc


  3. Am şi eu o cunoştinţă prin depărtate zări în care există această sărbătoare… Poate că ar fi un moment bun pentru a mai sta de vorbă un pic…


  4. De Bloomsday am sărbătorit, inclusiv în Irish Pub, astfel că azi stau să mă dreg…


  5. calin, cristian
    sper ca ati sarbatorit cu dublinerii
    vania
    irish pub sa fie si azi asa se drege bloomsday
    angela
    faceş schimb de destinatii in vis


  6. E absolut teribila poza lui Picasso.
    Bloomsday… ah l-am pierdut… nu i-am simtit aroma de proaspat, ieri…


  7. manon
    ma gandeam eu ca-ti place irving🙂; bloom se poate simti oricand zic eu


  8. […] Fonte immagine lemondegala. […]


  9. Sunt un mare admirator al lui Joyce. Cred că ultimul capitol al romanului „Ulise” este unul dintre cele mai vibrante elogii aduse femeii….

    Cât despre bloomsday, slante!



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iunie 2009
    L M M M V S D
    « Mai   Iul »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iunie 2009
    L M M M V S D
    « Mai   Iul »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
