h1

noaptea în care am devenit gala sânzâiana

24/06/2009

La noapte ştiu că am să-mi amintesc din nou. O fetişcană de cinci ani pentru care orice era prilej de poveste şi orice poveste ascundea un mister, o gâlmă de om cu capul în nori căzută în munţii Apuseni la o mătuşă, ameţită cu vise şi istorisiri cu iz proaspăt de măr într-o zi de 24 iunie. Am să ascult din nou poveştile unchieşul Gheorghe despre duhuri şi strigoi care pleacă la horă numai în această noapte, care trec prin staul şi înfioară bietele animale cu răsuflarea lor şi pofta de viaţă. Am să alerg din nou prin câmpul acela galben cu arome îmbătătoare şi am să vreau să ascund mirosul în mânecă să nu mai ştie nimeni de le, doar fetiţa cu fustă verde şi cu picioare flexibile. Am să împletesc din nou cununi de aur şi spicele lor îmi vor mângâia din nou tălpile puse pe fugă. Cununa va zbura pe casă ca şi atunci cu fâlfâit de pasăre măiastră şi-mi va duce gândul spre alte lumi în care melcii ştiu să vorbească şi omizile sunt confidentele mele. Seara am să mă ascund în pod să văd câte fete coboară din lună şi care dintre ele e mai frumoasă. Dacă adorm ştiu sigur că mă va trezi un cântec, acela care ştie să învârtă mâinile şi tălpile în cerc şi să vorbească despre dansul cu flori şi despre Drăgan cel ce fură privirile pierdute şi le subjugă pentru totdeauna. Am să mă trezesc cu acelaşi sentiment că m-au furat ielele şi mi-au schimbat sângele cu suc de sânzâiene. Însă voi şti că a fost cea mai palpitantă joacă de-a iubirea, de-a femeia şi de-a dansul. Pentru că atunci când am aruncat prima cunună pe casă am ştiut că acolo mi-am cuibărit primul vis, prima joacă lirică şi primul mister, aşteptam noaptea ascunsă în fân să văd dacă nu vin ielele sânzâiene să-mi ia coroniţa, vroiam să le văd cum dansează goale şi cum fură minţile bărbaţilor, vroiam să intru în hora lor şi să dansez până devin una cu ele, până rămâne din mine doar dansul sălbatic şi dorinţa de a deveni parte cu misterul de a deveni o iană sânzâiană.
Visul a prins forme lirice şi şi-a scris povestea aici:
Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.
şi aici în lumea lirică a Galei

12 comentarii

  1. Aceasta este o postare pe care mi-aş permite să o caracterizez drept măiastră. Tare mult mi-a plăcut… „Am să împletesc din nou cununi de aur şi spicele lor îmi vor mângâia din nou tălpile puse pe fugă” – fără cuvinte, dar cu imaginea în gând…


  2. impletim cununi de vise Gala. vrajitoare cu glob ce esti🙂
    acum din pacate a venit munca peste mine si imi mananca orele. asta noapte insa tot am ghicit🙂
    macar putin.
    conform calendarului vechi Sanzaienile sunt peste 13 zile. noaptea aceea o voi folosi pentru voi, cele dintr-o lume mai reala decat realitatea.
    te anunt cum voi face sa deschid cercul Tarot pentru tine special.


  3. mi’a placut f tare penultima fraza [aia lunga] din postu tau. si o zice unu care nu gusta in general proza cu iz arhaic/folk – deci chiar e buna😛


  4. Bun gasit ,Gala de sanziene!
    Ne-am amestecat in vise, ne-am lasat sufletele sa zburde dincolo de noi; am ratacit pe coclauri, cautand carul mare, impodobit cu flori galbene, de dragaica,am fost , din nou , copii!
    Sa lasam deschis jocul!


  5. Sper dorintele sa-ti fie îndeplinite. Primul pas e sa crezi în ele. La cum ai scris cu siguranta-ti vor fi ascultate.
    🙂


  6. ar fi fost si mai si daca presarai si niscaiva muzica (cu gust de lamaie) pe clip, draga gala :p


  7. pantacruel
    youtube mi-a dezactivat sunetul de pe clip, acum vad😦 si nu stiu de ce,
    era jewel – goodbye alice in wonderland

    si regina spektor-fidelity

    merci ca mi-ai atras atentia sa vad ce pot face😦


  8. manon
    mi-au fost implinite, am vista totul in galben🙂
    gina
    jocul e calea spre fericire il lasam deschis pentru cei dragi
    strelnikov
    merci, nu stiu daca e text arhaic si folcloric, e un vis inspirat din copilarie, o copilarie folclorica🙂
    angela
    de sanzaienele vechi astept un glob bun de aruncat taroturi si coronite in suflet
    cristian
    multumesc ramane imaginea imprimata pe suflet


  9. hai sa-ti spun tot eu ce poti face! ca si mie imi face youtube-ul la fel. insa eu le lansez si pe trilulilu si cand aia imi taie sunetul ca nu as avea drepturi de autor asupra lui (de parca as fi singurul care nu are…) romanescul trilulilu nu ma ia asa la bani marunti🙂


  10. si sa nu uit, regina spektor – fidelity imi place f f mult🙂


  11. panta
    de pe trilulilu nu pot sa pun pe wordpress
    ma bucur de regina🙂


  12. Povestire superba cu aroma de busuioc si prispa. Mi-a placut in mod deosebit, imi aduce aminte intr-un fel de „moroii” lui Marin Sorescu, de povestirile lui Tudor Gheorghe…

    Placut…



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iunie 2009
    L M M M V S D
    « Mai   Iul »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iunie 2009
    L M M M V S D
    « Mai   Iul »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
