h1

pds 4 cu riduri

11/07/2009

nora-iuga

nora-iuga

Nora Iuga
Fetiţa cu o mie de riduri

7

ce curios, ce curios, am descoperit, închipuieşte-ţi, îi spuneam,
că două pătrate egale fac împreună un dreptunghi, eram
foarte mândră şi el râdea şi râdea. şi ce dacă e la mintea
cocoşului, e descoperirea mea. handicapul meu de a nu
vedea ce văd alţii sau de a vedea după ce ei au uitat, a făcut
din mine un descoperitor perpetuu. dacă ai şti tu, îi spu-
neam, de câte ori urlu eu „pământ!” ca exploratorul singu-
ratec când vede la orizont pata compactă…şi sunt iar nouă şi
lumea e la început.

23

era o fată Matilda care-şi cosea inimile iubiţilor în tivul
fustei; dar ce fac fetele noi, poetele de la capătul podului,
ce-şi cos ele în tivul fustei lor, în orice caz un alt fel de carne.

71

ningea fără oprire. wăpada îmi astupa toate găurile. o morsă
albă şi foarte grasă mă acoperea. nu puteam să ies decât prin
creştetul capului pe uşa aia mascată; la fontanelă peretele
era friabil, se opintea puţin cum se opinteşte capacul unui
canal. pe acolo trebuia să iasă aerul sferic. dilatarea încetase,
intrasem în munci şi nu durea, nu durea deloc. cineva trecea
o batistă printr-un inel. vedeam cerul. dacă ştiam asta mai
demult frica mea ar fi fost cântec de leagăn.

96
încă simt în cuibul genunchilor puii de dropie. sug acolo în
somn. aşteaptă să crească odată cu apele, voia asta e promisă
ca dimineaţa şi de neoprit. numai Beroza ştie ce fac luncile
alea bezmetice când vine fluxul. când eu cad şi mă ridic şi iar
cad şi vorbesc singură.

5 comentarii

  1. ” Nu mai shtiu
    pe unde sa ajung la trupul tau
    ma aflu intr-un labirint de oglinzi
    pun mrereu mana pe mine
    numai pe mine”


  2. „era o fată Matilda care-şi cosea inimile iubiţilor în tivul
    fustei; dar ce fac fetele noi, poetele de la capătul podului,
    ce-şi cos ele în tivul fustei lor, în orice caz un alt fel de carne” – cât de adevărat şi cât de frumos scris…


  3. Fiinta spirituala nu are nevoie de aripi sa zboare, de piele fina si neridata ca sa-si poata simti tineretea, de ochi sa priveasca departe…tot ce e material se retrage, e acoperit de valuri de speranta, vointa si putere..”aşteaptă să crească odată cu apele, voia asta e promisă
    ca dimineaţa şi de neoprit. numai Beroza ştie ce fac luncile
    alea bezmetice când vine fluxul. când eu cad şi mă ridic şi iar
    cad şi vorbesc singură.”
    Superbe versuri! Buna dimineata!


  4. ce curios, ce curios, am descoperit, închipuieşte-ţi, îi spuneam, că două pătrate egale fac împreună un dreptunghi, eram foarte mândră şi el râdea şi râdea. şi ce dacă e la mintea cocoşului, e descoperirea mea.

    si e important ca fiecare dintre noi sa gaseasca ceva, care sa il bucure🙂 micile noastre descoperiri
    buna, Gala🙂


  5. superb… cintece de leagan, in ploaie… de versuri🙂
    cele bune!



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
