h1

Berenice Abbott – new york-ul pe tavă

17/07/2009

bereniceabbott1921 by manray
Berenice Abbott, una dintre fotografele de valoare ale Americii s-a născut la 17 iulie 1898, a ajuns la New York unde frecventează Greenwich Village şi cercurile sale de artişti ajung în compania unor artişti ca Man Ray, Marcel Duchamp. Mai târziu la Paris lucrează în atelierul lui Brâncuşi.
A făcut nenumărate încercări în pictură, dans, teatru şi sculptură, s-a oprit la fotografie. Sunt cunoscutele portretele sale făcute unor personalităţi ca Breton , Joycejoycebybereniceabbott
dar şi pentru proiectul său Changing New York :
Night View-1932
night-view-1932
Seventh Avenue- looking south from 35th street 5 decembre-1935
seventh-avenue-looking-south-from-35th-street-dec-5-1935

El at Columbus Avenue and Broardway-1935
el-at-columbus-avenue-and-broardway-1935
Tempo of the City: Fifth Avenue and 44Th Street. May 13, 1938
Tempo of the City Fifth Avenue and 44Th Street. May 13, 1938
Şi pentru ca atmosfera să fie completă am adus muzica de rigoare:

Când am să ajung la New York primul lucru pe care îl voi face e să ascult Sinatra şi să mă uit la fotografiile lui Abbott, aşa mi-am pus în gând, rămâne doar de stabilit când voi ajunge.
Voi? Ce aşteptaţi de la New York?

19 comentarii

  1. Gala, felicitari pentru alegerea imaginilor noir et blanc! SPLENDIDE. Sper si-ti doresc s-ajungi acolo asap… Am fost de 2 ori, cate-o saptamana, inainte de 9/11. I LOVE NYC! Cum se zice:”jamais 2 sans 3!”; sper sa mai ajung si-a 3-a oara.


  2. melanie
    ce te-a impresionat cel mai mult?
    nu sunt americanofila, dar NY trebuie sa-l vad🙂
    ma bucur ca ti-a placut abbott , iar cum sunt 4 fotografii de ce nu de 4 ori🙂


  3. Splendide imagini, Gala!

    Fac atatea excursii cu tine!!!!


  4. cand ma gandesc la NY, vad libertate🙂
    stiu stiu e cliseistic, e prejudecata dar imi place atat de mult ideea ca primul lucru pe care il voi face cand ajung acolo, nu stiu cand, va fi sa ma catar sus sus cu sinatra in urechi🙂


  5. Gala, bonne question, merci de me l’avoir posée!🙂

    Chiar daca nu esti americanofila, America „merita” (le/un grand) détour… Am locuit 5 ani la Houston, Texas, dar mergeam deja periodic in USA inainte, iar in cei 5 ani am profitat sa vizitam as much as possible, mai ales c-avem vacante franceze…😉

    Ce m-a impresionat, atras la NYC? Tot, aproape tot. Muzeele, evident, MET, MoMA si Guggenheim. American Museum of Natural History, Cloisters Museum, Ellis Island Museum (+Statue de la Liberté), Frick Collection…

    Central Park si Dakota Building, unde a locuit John Lennon. Empire State Building si Chrysler Building, mai mult decat Twin Towers. Broadway, 5th Ave, St-Patrick, Pier 17. Multe si marunte…

    Daca ai ocazia, mergi (si) la DC: toate muzele sunt interesante si GRATUITE! Boston si San Francisco iti vor reaminti le côté européen… iar parcurile nationale sunt adevarate minuni ale naturii, unice, ca Bryce Canyon, Arches, Yellowstone, preferatele mele. Ti-as putea vorbi ore-n sir despre ce-i de vizitat in aceasta tara-continent…🙂


  6. melanie
    poate ne scrii un articol despre NY si ne arati ceva poze; cand ai dispozitie, il gazduiesc eu la mine oricand cu mare placere
    eu visez la MOMA, si la viata de noapte vazuta cu un aparat de fotografiat🙂
    dar e doar un vis deocamdata fara planuri in viitorul apropiat


  7. Multumesc pentru invitatie, Gala! Nu-ti promit inca nimic, din lipsa de timp, n-as vrea sa scriu ceva, „la mica nimereala”! A propos de noapte la NYC: ne plimbam zilnic peste tot pana pe la miezu’-noptii, NU am vazut nimic „apocaliptic”, nici in Queens, Bronx, Chinatown, Little Italy, etc, deci quite safe, orasul vibreaza, traieste 24/24…

    ca sa fotografiezi viata de noapte, iti recomand Las Vegas(tot de 2 ori am fost, cate 2-3 zile!) Pentru un european(si nu numai!), LV e dincolo de orice imaginatie: you have to see it, to believe it… megalomania-US la culmile extremelor si contrastelor!!!


  8. gina
    excursii fotografice, pacat ca-s virtuale

    angelita
    si mie imi suna a libertate si a viata , un oras pasare de noapte
    mergem impreuna si batem strazile NY noaptea cu sinatra in suflet?


  9. mela
    nu e vorba de viata de noapte, ci doar de nesomnul NY, am ce am cu strazile din NY, nu cu viata de noapte, cu strazile vii la orice ora
    nu vreau megalo nimic , doar viata 24/24 cum spui tu
    iar despre NY poti sa ne scrii oricand
    si despre orice altceva, stiu ca ai avea multe sa ne povestesti🙂
    simte-te à la maison chez moi


  10. @ Gala, merci encore… Mela imi spuneau colegii de facultate, ca restu’ ma numeau Mélanie, din liceu deja!

    Speakin’ of LV, m-am referit tot la strazi, nu la baruri, discoteci, etc.😉 Btw, nu fumez(n-am fumat vreodata!), beau putin si rar, socially, cum zice prin „Anglofonia”.

    Oui, je me sens ici comme chez moi…
    „Make yourself at home, but remember: you’re in MY home!”🙂


  11. Postare din care am extras informaţii noi… Stau destul de slab la capitolul fotografi celebri, aşa că am citit cu mare curiozitate…


  12. melanie
    pot sa-ti spun mela? mie tare imi place🙂

    cristian
    ma bucur, sper sa-ti si placa B A


  13. mela
    the🙂 ca tare imi place ma duce cu gandul la malin, la arbore; nu la melina mercouri pe care o ador
    epitetele acelea pur si simplu le detest, oricine imi spune draga sau scumpa ma calca pe bataturi
    poze sigura ca vreau cand ai timp si poti trimite-mi pls


  14. Gala

    New York-ul e ca si Parisul, fascinant pentru vizitator si obositor pentru cei care lucreaza acolo. Frumos si grotesc. Depinde de tine ce cauti si ce vrei sa vezi in el.

    De vazut sunt atat de multe, Melanie a amintit esentialul. New Yorkul trebuie luat la picior si simtit prin oboseala talpilor. Central Park-ul iti va fi prietenul cel mai bun atunci cand vei vrea sa iei o pauza de la tot si toate si sa gasesti o oaza de liniste.

    Ca timp de vizitare iti recomand primavara (sfarsit de aprilie sau inceput de mai – dar vremea iti poate juca feste atunci) sau toamna in octombrie – vestita vara indiana. Vara poate sa fie uneori foarte umed si cald, totul devine lipicios si insuportabil. Trebuie sa ai si noroc, ce-i drept, cand vizitezi un oras. La Paris am avut o vreme fantastica, l-am vizitat la un inceput de septembrie.

    Cred ca iubesc orasul asta mai mult decat las sa se inteleaga din limbajul folosit atunci cand conduc prin el…

    Il vei detesta sau il vei admira, un singur lucru iti garantez, New Yorkul nu te va lasa indiferenta!


  15. @ Gala, acu’ vazui, O.K. pentru poze, la care adresa, prego?(ca tu o vezi pe-a mea…) Ah, Melina Mercouri, Jules Dassin, cuplu legendar…

    Alex_S are dreptate: ader 100% la comentariul lui, mai ales c-am trait cativa ani si la Parigi…


  16. alex_s
    merci de ghid🙂 acum asa ma simt de parca ma pregatesc sa dau o raita saptamana viitoare la NY, din pacate nu e asa , dar cand va fi sa fie, as vrea doar sa-i bantui strazile sa-i simt vivacitatea
    parisul l-am iubit cand eram turist, acum grotescul lui ma dezernegizeaza; imi fac uneori timp si-l bat la pas ca un simplu turist, merg prin locurile pe care nu le stiu prea bine si-mi imaginez ca eun oras strain, asa pastrez inca farmecul parisului


  17. mela
    noi stim parisul si altfel dar n-ar trebui sa-i dezamagim pe eventualii parizieni in devenire
    am last adresa si pentru poze de-abia astept sa le vad, grazie


  18. Gala, cunosc Parigi mai bine decat Tolosa, dar n-am regretat o clipa alegerea de-a trai dans la ville rose…🙂 Ca turist, Paris, ca si NYC sunt „must-see”-uri absolute, dar calitatea de viata lasa de dorit… Am locuit rue de Charenton(12e), Levallois & Asnières(92). Un clasic pe care-l fredonez adesea:

    I love Paris – Frank Sinatra


  19. Great work! This is the kind of information that are supposed to be shared around the net. Shame on the seek engines for no longer positioning this publish higher! Come on over and discuss with my website . Thank you =)



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
