h1

pds v cu janis joplin

18/07/2009

VALERIU MIRCEA POPA

câteva scrisori către Janis Joplin

ar trebui să înlocuiesc numele acestui oraş
cu un simplu număr care înseamnă pustiu
poate deşertăciune
ce părere ai despre asta Janis Joplin
o să zgâriem puţin suprafaţa mării
şi vom găsi acolo un blues despre bani
despre pescarul de arici undeva sus
aruncându-şi plasele în apă
apoi scoţându-le aproape goale
oricum fără noi.
*
noaptea trecută am băut iarăşi
cu o femeie necunoscută
alcoolul acela abject numit desperados
un amestec de cruzime
şi diamant
adică o şi mai mare cruzime
într-o pivniţă
într-un joc de cuburi
nimeni nu devine matur
oamenii obosesc doar pe măsură ce trece timpul
ar trebui să-ţi înlocuiesc numele
ceea ce n-ar fi mare lucru
ca şi cum pentru a semnifica planeta Saturn
i-ai spune Rosetti chiar Lăbuş
un câine vagabond căruia copiii îi legaseră
împreujurul gâtului
nenumărate pastile de algocalmin
înşirate pe o aţă roşie

*
poate că dragostea este un drog
ce nu se mai jupoaie niciodată de pe creier
ce părere ai despre asta Janis Joplin
un bărbat şi o femeie dansau îmbrăţişaţi
fiecare privind întunericul
peste umărul celuilalt
important este să nu trivializăm replicile
a şoptit unul dintre ei
poate chiar eu însumi
o banalitate
un tavan pictat de Chagall
evreul acela rus care se încăpăţâna să trăiască
deasupra pământului
sunete fabuloase
din trupul unei viori de plastilină
*
uneori jocurile pot fi cinstite
dar asta se întâmplă destul de rar
oricum spre dimineaţă petrecerea se sfârşeşte
şi musafirii părăsesc insula
aşează în furcă receptorul telefonului
acum după 27 de ani ar fi timpul
să nu mă mai gândesc la nimic albastru
nici măcar la un Marcedes
un fel de scoică în care te poţi ascunde
apăsând până la refuz pedala acceleraţiei
*
ar trebui să schimb caseta să înlocuiesc acest blues
cu o înşiruire de pietricele
ceea ce ar fi cam acelaşi lucru
dragostea mea cenuşăreasă a sunetelor
cred că atunci de mult
n-ai calculat bine elicopterul cu portocale
nu mai opreşte aici

13 comentarii

  1. pentru toti ” pupaciosii ”🙂


  2. oops… am gresit cutia😦
    gala, muta-ma la kissis & hugs🙂
    zi superba !!!
    xxx.j.


  3. Gala
    o alta pasiune…o alta femeie
    un alt dor
    multumesc


  4. Janis, Jimi Hendrix, Jim Morrison… simboluri vesnice ale generatiei care si-a ars lumanarea=viata la ambele capete… Banuiesc c-ai vazut mormantul lui Jim in „Père-Lachaise”.

    Green Day – Boulevard of Broken Dreams

    Aerosmith – Sweet Emotion

    Motto:”Dragostea e un drog…”

    ma uit in palma stanga, linia vietii mi se opreste sub cea a iubirii unice, transformata intr-un chip argintiu… pasiunea-fulger s-a cuibarit in inima, adapostita de iluzii, dileme, teama, uitare…
    am pastrat ultimele petale, fara sa stiu daca te voi reintalni dupa ce m-ai parasit… simt ca porii tai s-au lipit de mine, m-au patruns cu toate particulele acelea care ma transforma in lava incandescenta la gandul ca zambesti, citindu-ma… inchid ochii si te strang in brate, iti soptesc ca te iubesc, nu m-auzi… te alint, te mangai, iti sarut tot-TINE, sperand sa simti prezentza mea la fel de visceral…

    de fapt, incerc sa inventez, sa intuiesc ziua care va veni, cea de maine… oricum viata si visele mele imposibile s-au impletit pentru eternitate cu sufletul meu, iar TU ai pastrat linistea si cheia lor…


  5. Janis Joplin? Tot timpul lângă inima mea… Ea şi Joan Baez…


  6. Superba poezia, de un trist duminical. Dar e doar dimineata, aici si la Paris… Se invioreaza el, aerul…

    Pastilele de algocalmin si incapatanatul de Chagall…

    Elicopterul oprea din cand in cand in Vietnam. Dar fara portocale…

    M-am trezit bine si dau o raita pe la cafegii… O duminica frumoasa…


  7. @”Janis Joplin? Tot timpul lângă inima mea… Ea şi Joan Baez…”

    ambele „capricoarne”, ca mine…🙂


  8. Carla Bruni-Sarkozy & Dave „Eurythmics” Stewart @ Mandela Day:

    P.S. Carla, alta „caprella”(sic!) cu vocea grava…


  9. servus…
    mi/e un dor de Janis Joplin… şi mai curînd de vremurile alea… netrăite.🙂 Fiindcă astea îmi par cam seci… Multumesc
    Toate cele bune!


  10. angela
    noi ne adunam dorurile si facem o dansata vrajitoreasca, cluj sa fie?


  11. Joan Baez, alta legenda vie, indisociabila de Bob Dylan, evident… la 68 ani arata superb, aceeasi voce si-acelasi carism.

    @”uite cum se intalnesc capricoarnele, frantuzitele si iubitoarele de muzica”

    Gala, sa deduc ca si tu esti „chamois alpin” sau „isard pyrénéen” ca mine?…🙂


  12. mela
    apartenenta mea la alpine este doar teoretica, de fapt si de drept apartin singurei specii zodiacale cu fusta, poate daca ma uit mai bine prin ascendenti ma gasesc si printre pirineice🙂


  13. @”apartin singurei specii zodiacale cu fusta,”

    aha, m-am prins: te-mbraci in J-P Gaultier…😉
    am ascendent „leu”(leoaica!), adica felina-calina!(pentru rima…)



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
