h1

26 iulie: concurs-cuvinte de scos din cutia Pandorei

26/07/2009

Am nimerit din nou o zi plină în calendarul Galei, aşa că am ales câte un cuvânt de la fiecare aniversat, sper să vă placă.
-de la Jung asumarea sinelui:
„Soyez ce que vous avez toujours été!”
-de la Bernard Shaw zâmbetul, din adaptarea cinematografică a piesei sale „Pygmalion”, celebrul musical „My Fair Lady”:

-de la Kubrick misterul din „Eyes wide Shut” şi scena mea preferată:

-de la Kevin Spacey splendoarea din „American Beauty”:

-de la Mick Jagger piesa mea de suflet şi dragostea:

„Angie, angie, when will those clouds all disappear?
Angie, angie, where will it lead us from here?
With no loving in our souls and no money in our coats
You cant say were satisfied
But angie, angie, you cant say we never tried
Angie, youre beautiful, but aint it time we said good-bye?
Angie, I still love you, remember all those nights we cried?
All the dreams we held so close seemed to all go up in smoke
Let me whisper in your ear:
Angie, angie, where will it lead us from here?
Oh, angie, dont you weep, all your kisses still taste sweet
I hate that sadness in your eyes
But angie, angie, aint it time we said good-bye?
With no loving in our souls and no money in our coats
You cant say were satisfied
But angie, I still love you, baby
Evrywhere I look I see your eyes
There aint a woman that comes close to you
Come on baby, dry your eyes
But angie, angie, aint it good to be alive?
Angie, angie, they cant say we never tried”

Acum vă propun să luaţi cuvintele şi să le daţi o formă artistică, încercăm un poem ?
Cuvintele:
eu
zâmbet
mister
splendoare
dragoste
(se acceptă şi sinonime)
Ne jucăm, facem încă o zi de poezie, aşa că vă aştept creaţiile cu nerăbdare, apoi decidem împreună la sfârşit care poem e cel mai reuşit şi poate îl recompensăm virtual pe autor/autoare;

18 comentarii

  1. prima vedere:

    impresii asupra filmelor si muzicii

    cineva mi-a imbracat zambetul in alb
    astru /l

    oricine isi doreste iubirea
    poate gasi poarta lumii
    ratacita printre astre
    asculta-le splendoarea
    si doar intunericul respira a mister
    eu
    ascunsa intr-un mac tes infinitul cu degetele si soptesc

    o amor é o início eo fim
    você está atravessando as montanhas
    criar pontes sobre impotência


  2. Excelentă postare… Sunt din ce în ce mai impresionat de ceea ce ne oferi de fiecare dată. Vorbesc foarte serios, nu scriu asta doar de dragul de a bifa un comentariu… Felicitări sincere!


  3. Gala, votez pentru tot-tot… gingasa Audrey Hepburn, imensul Kubrick, talentatul Kevin Spacey si legendara „piatra rostogolitoare” Mick-big lips-Jagger…

    O scrisatura-creatie…

    Motto:”Lasitatea tinde sa proiecteze asupra celorlalti responsabilitatea pe care ne-o refuzam.”(Julio Cortazar)

    am navigat intre vis si realitate… ti-am revazut chipul oglindit in splendoarea fiordului ascuns, intre sperantza si disperare, intre bucurie si resemnare… intre iubire si dragoste, intre dor si dorintza, intre foame si sete de NOI… un vis estompat, netalmacit, pierdut, intre cantul sfasietor al balenelor si veselia molipsitoare a delfinilor…

    dragule drag, eu nu te iubesc pentru mine, nici pentru amandoi impreuna, ci pentru TINE…
    te iubesc pentru ca acel mister visceral ma indemna sa te iubesc… te iubesc fiindca NU esti al meu, fiindca te afli de partea cealalta a orizontului, la rasarit, acolo unde te-am invitat sa sari si mi-ai spus ca nu poti face saltul, deoarece in abisul posesiunii nu esti in mine, nu te strang in brate, nu trec dincolo de zambetul tau, de trupul tau cald…

    exista unele momente cand imi spun ca si tu ma iubesti si ca iubirea ta imi serveste drept punte, caci o punte nu se sustine dintr-o singura parte…

    epilog-clin d’oeil:”Daca timpul ar fi avut frunze, ce toamna!”(Nichita Stanescu)


  4. dimineata
    zambetul imi miroase a zbor
    un trup incandescent
    imi poarta identitatile
    in causul palmei

    la fiecare pas
    se aude un cantec

    despre dragoste nu se scrie
    dragostea se picura incet
    peste toate drumurile
    care duc cuvantul in mister


  5. mela,
    daca mi-l aduci pe nichita (tot clin d’oeil) nu pot sa nu-l aduc si eu
    din „scrisatura” ta – punte peste universuri, parca lipseste timpul si l-am gasit aici:

    „Tu ai un fel de paradis al tau
    în care nu se spun cuvinte.
    Uneori se misca dintr-un brat
    si cateva
    frunze iti cad inainte.
    Cu ovalul fetei se sta inclinat
    spre o lumina venind dintr-o parte
    cu mult galben în ea si multa lene,
    cu trambuline pentru saritorii în moarte.
    Tu ai un fel al tau senin
    De-a ridica orasele ca norii,
    si de-a muta secundele mereu
    pe marginea de Sud a orei,
    când aerul devine mov si rece
    si harta serii fără margini,
    si-abia mai pot ramane-n viata
    mai respirand, cu ochii lungi, imagini.” ( tot nichita – dreptul la timp)

    cristian,
    merci, ma gandeam ca ne aduci un poem🙂

    angelita,

    in primul rand „Angie” consider-o cadou din partea mea
    apoi

    candva ti-am gasit degetele
    tesand maci
    se inrosisera de timp
    de eternitate
    apoi am vrut sa le ating
    din carnea lor curgea dragostea
    intr-un ritm alert
    sangele este masca secundei

    mereu zambetul tau e alb
    astru
    mereu zambetul
    vorbeste cu macii


  6. sangele este masca
    tacerii
    ingerul sta la masa
    impletind zambete-n astri
    croieste mistere
    sapa iubiri
    timpul isi uita splendorile printre
    indragostiti
    si se ascunde-n ochii
    tai 🙂

    multumesc pentru Angie :)))))


  7. ingerul sta la masa cu noi
    in paharul lui curg navalnic macii

    zbori!
    iti spune
    astazi e ora dragostei voastre

    aripile i se zbat
    de la alb la astru
    visul este masca misterului

    („dead man walking”
    it’s a daydreaming, tx


  8. Este atata mister
    in zambetul
    cu care imi deschizi fereastra,
    primindu-ma
    in splendoarea viselor tale,
    ca ma simt norocoasa .
    Cu toata dragostea, g


  9. Ar fi interesant să mai încerc, după douăzeci de ani, un poem. Dar, acum scriu de zor la o cărţoaie ştiinţifică, cu termen de predare…


  10. Grozava ideea Gala, pacat ca n-am nici un pic de inclinatii spre poezie😀 ca incercam si eu. Asa imi ramane numai sa privesc la duelul vostru literar si sa ma bucur de ceea ce scrieti voi aici🙂


  11. visul este viata
    misterului
    a sta nemiscat in fata iubirii
    ca si cum zambetul lui
    ar fi inchis in inima ei
    ca si cum
    tacerea nu si-ar merita
    cantecul
    ca si cum
    lung lung lung
    la orizont
    un astru
    ar desparte
    movul de rosu
    viata de moarte


  12. angela
    ma inciti la povesti cu dead man walking, cred ca ma pregatesc de-o cronica de film, m-a innebunit si pe mine, subiectul, actorii, muzica

    visul este viata misterului
    cantecul este viata tacerii
    dincolo de astru o mana intinsa


  13. mela,
    gala sustine ca e hors concours :))
    esti de acord sa dam trei premii?
    sau mai continuam duelurile lirice, eu m-as bucura si bag mana in foc si pentru bucuria angelei🙂


  14. Gala e…”Daliana” si merita cel putin o dalie!🙂
    Whatever fits you will fit me, darlin’…
    Vos désirs sont des ordres pour moi, que dis-je, pour nous…🙂


  15. mela-coccinella,
    multam de dalie, gala nu da ordine, dar „sainte fleur ” a dit premiu pentru mela


  16. cristinutza, vania
    haideti si voi cu jurizarea🙂

    gina,
    zambetul ce bate la fereastra
    are flori la ureche
    canta si danseaza cu misterul


  17. Gina,
    premiul pentru tine


  18. offf alegerile m-au absorbit si am pierdut clasamentul…
    Gala

    dincolo de astri
    placerile noptii isi canta dragostea
    imi pun mistere la urechi si
    dansez

    dead man walking is a face of love

    imi place la nebunie. :)))

    pentru mine nu conteaza premiile decat in masura in care mai am ceva de care sa ma pot minuna.
    jocul inainte de toate🙂



Lasă un răspuns

  • cadran

    Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Iulie 2009
    L M M M V S D
    « Iun   Aug »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
