h1

în căutarea autorului de luni VIII

17/08/2009

Unchiul Neagu şi fiii lui aşteaptă schimbul ziua şi noaptea şi, cu puţin înainte de a se descărca marfa, îşi vînd locurile bune altora care pot să-şi permită luxul de a nu avea răbdare să aştepte. Pe urmă, încep din nou cu aşteptatul din ultimul rînd.
În străinătate eşti scutit de aşteptare.
Aici, ca să faci tîrguieli, n-ai nevoie de timp, doar de bani.

La piaţă, nu trebuie să stai niciodată la rînd, dimpotrivă, eşti tratat ca o persoană importantă, şi se spune chiar şi mulţumesc cînd cumperi ceva.

Oamenii au aici dinţi sănătoşi pentru că pot să cumpere oricînd carne proaspătă.

Acasă pînă şi copiii au dinţi stricaţi pentru că organismul le suge vitaminele.

În fiecare nou oraş, primul lucru pe care îl facem mama şi cu mine este să mergem la piaţă ca să cumpărăm carne proaspătă şi ouă.

La taraba cu peşte mă uit la peştii vii, dar mama nu cumpără aproape niciodată peşte pentru că mie mi-e greaţă. Rareori îli cumpără unul pentru ea şi găteşte din el ciorbă de peşte. La masă mi se face mereu frică de clipa cînd prinde capul peştelui între degete şi îl suge. De fiecare dată nu-mi pot lua privirea, deşi mi se face rău.

CEL MAI MULT ÎMI PLACE SĂ MĂNÎNC

Mămăligă cu sare şi unt
Supă de găină.
Vată de zahăr.
Pui fript cu usturoi.
Unt.
Pîine neagră cu roşii, ceapă şi ulei de floarea soarelui.
Chifltele.
Crep cu dulceaţă.
Piftie de porc cu usturoi.
Pui cu roşii, cartofi piure şi ceapă prăjită.
Ciocolată albă fără nuci.
Orez cu lapte cu stafide şi scoţişoară.
Salată de vinete cu maioneză.
Untură cu jumări.
Ardei umpluţi cu iaurt şi mămăligă.
Salam unguresc.
Mere coapte în aluat.
Varză cu carne de porc.
Sîngerete.
Colivă pentru morţi, ornată cu bomboane.
Struguri cu franzelă.
Catraveţi cu sare.
Salam cu usturoi.
Mămăligă caldă cu lapte rece.
Sărmăluţe în foi de viţă.
Acadele.
Gulaş cu ceapă crudă
Mămăligă cu brînză de capră.
Franzelă cu unt şi zahăr.
Migdale prăjite.
Ciungam cu surprize.

Cel mai mult îmi place ceapa crudă cînd o trivesc cu pumnul. Atunci inima îi iese afară.
Portocalele nu-mi plac, deşi în ţara mea nu se găsesc decît de Crăciun.

Tatei îi plac cel mai mult jumările de ouă cu roşii în ele.

2 comentarii

  1. Nu stiam absolut nimic despre Aglaja, multumesc mult… Mi-ai dat o ghicitoare de zile mari, dar sa stii ca am pile extraordinare… Si prieteni circari…

    Iti pot raspunde cu niste versuri?

    „Oare Dumnezeu vorbeşte limbi străine?
    Poate să se înţeleagă cu străinii?
    Sau îngerii stau în cabine mici de sticlă şi fac traduceri?” – Aglaja Veteranyi


  2. Marţi: bună seara de Luni!



Lasă un răspuns

  • cadran

    August 2009
    L M M M V S D
    « Iul   Sep »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • August 2009
    L M M M V S D
    « Iul   Sep »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
