h1

Pirineii Melei

03/09/2009

Pyrénées…

Montagne des grands abusés,
Au sommet de vos tours fiévreuses
Faiblit la dernière clarté.

Rien que le vide et l’avalanche,
La détresse et le regret!

Tous ces troubadours mal-aimés
Ont vu blanchir dans un été
Leur doux royaume pessimiste.

Ah! la neige est inéxorable
Qui aime qu’on souffre à ses pieds,
Qui veut que l’on meure glacé
Quand on a vécu dans les sables.

(René Char)

fiord norvegian sau lac pireneean?!…

IMG_3769

pirinei1

pirinei1


IMG_3531
IMG_3621
IMG_3685
IMG_3714
IMG_3776IMG_3794IMG_3812IMG_3834IMG_3843

46 comentarii

  1. prima?

    salutare mai intai… to all…

    @Mela

    iti impartasesc gusturile pentru poezia lui r. char

    „Fou comme je suis/je ne suis pas à toute extrémité/ j’arrache les arbustes qui retiennent le suicide au bord des précipices/Les animaux pris à mes pièges se corrompent sur place/il n’y a que le crépuscule qui les évante/le crépuscule criblé de plomb/que mes chiens épuisés ne peuvent atteindre”

    Champs magnétiques

    Superbe fotografiile, nu am ajuns in Pirinei insa „mi-am dat intalnire” cu Alpii pentru vara viitoare…peisajele au ceva din Retezatul nostru…nu de mult am citit/vizionat un documentar superb pe blogul lui Adrian Georgescu…nu o sa-ti para rau daca il accesezi…


  2. *évente


  3. nu, esti deschizator de drumuri…atata tot!😉


  4. imi plac mult si fotografiile googalesti ale tale…cascada si curcubeul!!!! superbe!…Nu am inteles insa de ce calatoresti doar pentru geniul uman…nu pot fi imbinate…natura si geniul??? ne puisent-ils pas leur brillance de la meme source???…

    e drept ca nu-i usor sa le cuprindem noi pe toate… intr-o singura calatorie…insa daca tot ajungem intr-un loc…nu stiu…zic si eu…


  5. @ Patricka,

    Pirineii mi-s tare dragi, sunt munti tineri, ca si Carpatii… Dupa Norvegia, am petrecut 7 zile in Pirinei(Hautes-Pyrénées), proximité oblige, unde am refacut turul minunatelor lacuri… Vremea a fost splendida, de-am putut zari si fotografia le Pic du Midi, de la niste kms…

    René Char era considerat de Albert Camus cel mai mare poet contemporan…

    Muntii mei…

    au temelia in valea vesnic insorita, piscurile lor inzapezite alunga norii, ascultând soaptele vântului…

    muntii mei respira parfumul ametitor al conurilor de pin-cârlig si-al florilor-de-coltz catifelate…
    muntii mei sunt extazul naturii, departe de „multimea dezlantuita”, ca un tablou pictat de-un impresionist…

    muntii mei imi mangaie umerii la caderea noptii
    si ma trezesc in zori cu un sarut pe pleoape…

    muntii mei curg in izvoare si-n cascade, poposind in lacurile argintii…

    muntii mei ma iubesc de când au aflat ca sunt de-a lor,”capricorn”, capra-de-munte…


  6. Salutare! Foarte frumos in Pirinei. Chiar mai vrumos decat in Bucegi.🙂
    Ti-am trimis un mail pe o adresa pe care ai lasat-o in formularul de comentarii la mine.🙂


  7. @ Florin Puscas,

    merci, dar cui i-ai trimis un email: mie sau Galei?🙂


  8. aaaaa io Galei i-am trimis. error, error!😀 eu am fost plecat prin concediu. nu sunt la curent cu toate chestiile.😛


  9. @ Flo Puscas,

    nu-i bai, eroarea, ca si confuzia e umana…🙂
    intr-un post precedent Gala a reconfirmat ca suntem 2 persoane diferite: ea e autoarea&posesoarea talentata a acestui super-blog, iar eu, Mélanie, o modesta si diletanta participanta.


  10. @ Patricka, recunosc, admit si-mi asum diletantismul general, fara ghilimele, altfel, mi-as fi facut blog, nu?! Nici facebook(fesses-book?!) n-am, asa ca ceci explique cela…🙂


  11. foarte frumoase fotografiile.
    cred ca trebuie sa planific o calatorie lunga lunga acolo. pentru a scrie carti.🙂


  12. @ Angela, merci et bonne idée!🙂

    Paulo Coelho traieste si scrie in Pirinei(langa Pau) de ani, nu departe de-aceste imagini din Hautes-Pyrénées… Adora muntii, ar fi putut alege Alpii elvetieni, dar va fi preferat Pirineii, desi a afirmat:”Le destin des montagnes doit être terrible. Elles sont obligées de contempler toujours le même paysage.”


  13. @ Patricka, nu-s „ahtiata” dupa Coelho, asa ca pas besoin d’excuses, chère amie…🙂

    Am vazut recent un film tare simpatic-loufoque:”Le Voyage aux Pyrénées”, in regia fratilor Larrieu, cu excelentii Sabine Azéma si Jean-Pierre Darroussin… un cuplu de actori celebri parasesc Parisul pentru a se refugia in Pirinei pentru un timp. Sotul spera ca splendoarea Pirineilor sa o calmeze pe sotia sa nimfomana…😀

    e un fel de fabula in care ambiantza e amuzanta, caci intervine si un urs BULGAR, „parasutat” in Pirinei, care o sechestreaza pe actrita intr-un refugiu, iar ea ii rosteste cateva fraze in ROMANA, cu un accent francez delicios…🙂


  14. @Mel,

    Pare foarte amuzant filmul…am sa-l caut! Mi-a placut si Chez les Chti’s…


  15. @ Patricka, filmul a fost turnat in Pirinei anul-trecut, spre toamna… à propos de „chti”, americanii vor sa faca un remake à l’américaine(of course!) cu Will Smith in rolul lui Dany Boon, care e deja stabilit la LA…


  16. @ Mel,

    Will s-ar putea sa riste, am gasit ca Dany Boon are foarte mult charm, desi nu pare la prima vedere. Si Jean Dujardin imi place mai nou, iar serialul „une fille et un garçon” e delicios de adevarat…desi am incercat sa gust si varianta canadiana dar nu…nu are aceeasi savoare.


  17. @ Patricka, j’aime bcp Jean Dujardin, he rules!😉
    Cica idolul lui va if fost J-P Belmondo…


  18. @Mel,

    E tocmai capusorul tau cel care iese din tufele de jnepeni si gentiane???? daca da, se pare ca ai dreptate, chiar semeni cu dido…😉


  19. @ Patricka,
    ai spirit de observatie remarcabil…🙂
    Iat-o deci pe „colega” mea de zodie:

    Dido – sand in my shoes:


  20. @ e genul sweet child…si vocea ii este calda…imi place🙂

    a+ si noapte buna to all!


  21. wow, ai fost acolo?


  22. calin
    MELANIE a fost acolo!!!!


  23. poate punem de un atelier de scriere la Comisia Europeana?

    sau de filosofie aplicata?

    sa transformam blogolumea in pirineo – lume la vara?


  24. ma bucur sa vad ca va plac si va indeamna la conversatie promenadele Melaniei, asacalatorim si noi putin in sufletul lumii si al Melei😉, ne imaginam singuratati si filosofii, pasi reali si virtuali si ne insusim aroma fiecarei tari
    Mela, multumim de drum, te asteptam cu alte surprize
    si alte


  25. Salutare,

    Vorbind despre munti mi-am amintit de Raraul nostru

    …stiu ca e aproape o impietate sa pasesti intr-un „empty space”, atat de aproape de cer, atat de departe de pamant cu muzica oamenilor…in natura e bine sa pasim ca intr-un templu…Insa de la statia meteo auzeam …


  26. @ Gala, mille merci!

    @ Angela, bonne idée pentru o vara in Pirineii: Orientali(Catalani), Atlantici sau Hautes-Pyrénées; pentru un raport calitate-pretz abordabil de excelent (si vice-versa!), adica chez l’habitant sau sa inchiriezi un gîte rural…

    @ Patricka, mi-a placut combinatia/asociatia ta Rarau-Deep Purple…🙂 A propos, cunosc Moldova pentru care am o afectiune deosebita: sunt nascuta la Bacau din parinti argeseni get-beget, care erau temporar acolo… Am pastrat relatii periodice cu prieteni de la Suceava si Piatra-Neamt. Small world, eh?!🙂

    Off-topic: doresc sa „partajez” o mica bucurie…
    pe coperta celebrei reviste ELLE, ultimul nr se afla o ROMÂNCA: Andreea Diaconu!🙂


  27. nu stiu sigur daca te-ai intors cu adevarat sau nu; nu citesc acum comm-urile de mai sus, pt ca nu am timp si nici nu imi place faptul sau ‘constatrea’ ca unele blogur s-au transformat in forumuri decam.. ieftine [sa scriu ‘de gasca’ as fi la moda!!]

    eu, oricum, plec, dar cu TINE sper sa gasesc si o alta cale de comunicare, Gala!


  28. @Melanie,

    Si tatal meu este din Bacau, si am acolo un bunic de o suta unu ani!!! Nu mai spun de verisori, unchi, matusi…

    Mi-ar placea sa cred ca ma consideri si pe mine o prietena de la Suceava, daca treci pe-aici…n’hesite pas…

    Avem ceva lucruri in comun… stiu de exemplu gara din Toulouse :lol:…a fost un loc de tranzit catre Bordeaux unde am stat aproape un an…mai mult prin biblioteci…of course dar tot stat se cheama…

    Combinatia deep purple/rarau nu am facut-o eu…intamplarea…sau nu???…cert este ca mi-a ramas adanc intiparit in memorie acel moment…

    O seara frumoasa tuturor…sper sa ne mai intalnim la discutii cu muntele tau…si multumim Galei pentru ingaduinta de a ne mai primi pe aici…


  29. *primi=gazdui


  30. mijtooou pirinei. da care pirinei sunt astia? spanish sau franzuzisch?


  31. @ Patricka, ai trecut prin gara Matabiau?
    Aha, Bordeaux, glou-glou!😉
    le monde est de plus en plus petit…🙂

    Merci bcp pour ton invitation! Vin in tara cam de 2 ori/an, pentru o saptamna-max, numai la Pitesti.

    @ dimi,

    sunt Pirineii francezi, dar cum lantzul pireneean formeaza granitza cu Spania, îi numim Pirineii franco-spanioli.


  32. o ho ho hoo, ce minunatii de poze!🙂


  33. .ok!

    REPET:
    PACAT CA BLOGURI SERIOASE SE TRANSFORMA IN FORUMURI DE GASCA [ e la moda termenul si jargonul, dar nu credeam ca ajunge si la tine]
    oare si comm acesta va fi sters?

    am bagajele pt plecare ascute, asa ca,
    ramaneti VOI cu VOI, ALESII!

    cind si daca ma intorc, Va asigur ca nu mai umbresc si nici nu mai deranjez … ce anume?
    ma abtin!

    cu bine si
    sper sa te (re)gasescc, Gala!


  34. @anamariadeleanu

    Gala este in vacanta, in ultima vreme mai posteaza si Melanie pe blogul ei, si iti va raspunde cu placere daca ai sa vrei sa ai interventii „on topic”…precum discutiile noastre. Daca ai fi citit cu atentie ai fi vazut ca vorbim aici despre munti…si nu despre verzi si uscate. Cand vorbesti de „gasca” ar trebui sa ai niste referinte precise…as spune ca aici e o intalnire intre oameni de bun simt, cu unele afinitati si care impartasesc experienta placute…Esti binevenita dar incearca sa nu jignesti, mai ales ca tu singura ai spus ca nici nu incerci sa ne cunosti…


  35. @ Gala sau/si Patricka,

    ma puteti „lumina”, va rog: despre ce gasca e vorba si care sunt „alesii de elita”? Nu inteleg condescendentza, dispretul, reprosul si vehementza re-afisate mai sus…

    Merci d’avance&bonne journée!


  36. @Mel,

    ok, ramane pentru atunci cand te vei gandi sa faci un sejur mai lung acasa…🙂

    o melodie care imi aduce aminte de un „acasa”


  37. @Mel

    anamariadeleanu este mai suparata de felul ei…am mai intalnit-o si pe alte bloguri…probabil ca Gala reusea sa ii mai incalzeasca inima. O asiguram ca cu stam in calea ei, poate sa vina sa se intalneasca in continuare cu ea…


  38. *ca nu stam


  39. @ Patricka, merci bcp pour TOUT!

    Cum nu am blog, nu „surfez” pe alte bloguri-ro, asa ca NU am nici cea mai vaga idee despre orgolii, rivalitati, ranchiuna, invidie „blogaristice”

    Pentru mine „acasa”=chez moi e aici, in Franta…🙂


  40. @Mel,
    esti o fiinta fericita, si pentru mine acasa inseamna orice loc frumos care ma duce la visare…si unde reusesc sa fac lucrurile cu rost…cred ca si tie iti place melodia asta

    cat despre ce enumeri tu mai sus, chiar nu merita luat in seama…eu ignor cu gratie orice rautate…


  41. @ Patricka, merci pour tout…
    eh oui, t’as bien „vu”…🙂

    The Cranberries – Ode to My Family

    P.S. Imi plac si fructele(caline?) si grupu'(trupa)…🙂


  42. pai merci de information! formeaza granita chiar si cu andorra. ma rog, andorra este chiar in pirinei. asa ca hai sa le spunem pirineii franco-andorrezo-spanioli.
    ceea ce incercam sa sugerez este ca ar trebui sa dai indicatii mai exacte cu privire locatie.🙂


  43. *la


  44. @ D-na/D-ra dimi,
    apreciez cunostintzele dvs pireneene, aveti libertatea absoluta de-a numi Pirineii cum doriti si cum va „aranjeaza”.

    Tot ce va pot confirma e ca locuiesc la 170kms de Principatul Andorra(Pas de la Case), la 160kms de St-Lary(Hautes-Pyrénées), la 180kms de Mont-Louis(Pirineii orientali/franco-catalani) si la 200kms de Pau(Pyrénées-Atlantiques).

    Din respect pentru Gala, autoarea acestu blog, sugestiile, indicatiile(pretioase ori ba!) si lectiile de orice fel le las acas’…
    A bon entendeur, salut!


  45. is hepi pana la ecstaz cand opserv ca cineva ma intelege si ma apreciaza la justa mea valoare. iti multumesc!


  46. |Merci de profiter de cette occasion pour parler de cela, je crois fermement a ce sujet et je ne peux que beneficier de l’apprentissage a ce sujet.



Lasă un răspuns

  • cadran

    Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
