h1

pds X si melo de duminica

06/09/2009

Grădinarul (47, 48)

de Rabindranath Tagore

„De vrei, voi înceta să mai cânt. De privirea mea face mereu să-ţi zvâcnească inima, voi întoarce privirea de la tine. De te cutremuri la întâlnirea mea, mă voi depărta din calea paşilor tăi. De fiinţa-mi te stinghereşte – atunci când flori îşi împletesc degetele tale – voi fugi din grădina-ţi singuratică. De apa pârâiaşului tău e neliniştită la trecerea corăbiei mele, nu voi mai vâsli spre ţărmul tău.
……

Dezleagă-mă de lanţurile tale fermecate, iubita mea.
Nu, nu turna seva sărutului tău în mine.
Nori grei de balsam adormitor îmi copleşesc inima.
Deschide larg porţile tale şi fă loc soarelui dimineţii.
Învăluit în cutele mângâierilor tale mă simt una cu tine.
Dezlegă-mă de vrăjile tale şi redă-mi toată bărbăţia.
Numai atunci îţi voi putea închina o inimă neîncătuşată.”

5 comentarii

  1. … un gradinar „comme il faut”…😉


  2. oooo, Gala
    mi-ai uns sufletul pe la toate incheieturile

    raman sa ascult🙂


  3. servus…
    bun găsit… dimineţilor neîncătuşate.
    toate cele bune!


  4. Minunatul Tagore…
    „voi fugi din grădina-ţi singuratică…”

    „Nu vei observa frumusetea unei flori daca-i vei smulge petalele…”

    Un indian contemporan de limba engleza, descoperit acum 2 ani: Vikram Seth

    At Evening

    Let me now sleep, let me not think, let me
    Not ache with inconsistent tenderness.
    It was untenable delight; we are free,
    Separate, equal and if loverless,
    Love consumes time which is more dear than love,
    More unreplicable. With everything
    Thus posited, the choice was clear enough
    And daylight ratified our reckoning.

    Now only movement marks the birds from the pines;
    Now it’s dark; the blinded stars appear;
    I am alone, you cannot read these lines…
    Who are with me when no one else is here,
    Who are with me and cannot hear my voice
    And take my hand and abrogate the choice.


  5. „Deschide larg porţile tale şi fă loc soarelui dimineţii.”
    Nu te-am mai intalnit de-o vara, Gala..



Lasă un răspuns

  • cadran

    Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
