h1

În căutarea autorului de luni XI

07/09/2009

« Surâdea printre lacrimi.
…Nu mai eram cu nimeni altcineva.Cu nimeni.
….
Ne-am băut cafelele comentând prostul gust al decoraţiei încăperii şi amuzându-ne de mustaţa patronului.
Doi vechi prieteni plini de cicatrice.
Ridicasem un pietroi şi îl lăsasem să cadă.
Prea înspăimântător ce mişuna sub el.
În noaptea aceea pe întuneric, am ţinut-o cast pe Suzanne în braţe. Mai mult nu puteam face.
A fost încă o noapte albă pentru mine. În loc să mă liniştească, m-a zdruncinat de tot. Trebuie să spun că mă simţeam tare rău în vremea aceea. Tare rău. Tare rău. Totul mă jupuia de viu. Mă găseam într-o situaţie într-adevăr chinuitoare : o pierdusem pe ce ape care o iubeam şi tocmai pricepusem că o zdrobisem pe cealaltă. Ce tablou…pierdusem dragostea vieţii mele pentru a rămâne cu o femeie care nu mă părăsea din cauza furnizorului ei de brânză şi a celui de mezeluri. Era inextricabil. Era un sabotaj. Nici Mathilde, nici Suzanne nu meritaseră aşa ceva. Ratasem totul. Niciodată nu m-am simţit atât de mizerabil… »

4 comentarii

  1. Sunt absolut introdus in cea mai inexplicabila ceata. Desi stilul mi se pare cunoscut, tu scrii foarte asemanator… Cred ca am mai citit un text care iti apartine, mai demult, printre postarile tale mai vechi, nu mai sunt sigur. Dar aproape ca as baga mana in foc. „Inextricabilul” asta… Si furnizorul de alimente… Ai reusit. Astazi…


  2. paul,🙂 deci am gasit capcana, literatura feminina :))
    as vrea eu sa scriu asa
    e Anna Gavalda „O iubeam”, revin cu recenzia in curand


  3. Gala,

    „Je l’aimais” a fost deja tradus(a) in româna?!
    Am cumparat mini-romanul in aeroport, meanwhile ai vazut filmul cu Daniel Auteuil si talentata „chebecaosa” Marie-Josée Croze?… Excelenta „scrisatura”: intr-o singura noapte afli povestea unui
    barbat care la 60 ani(?) realizeaza ca viata lui s-a redus la 3 „r”-uri: ratiune, renuntare, resemnare…


  4. Ma straduiesc inca sa-mi scot urechile din capcana. Uuufff…



Lasă un răspuns

  • cadran

    Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Septembrie 2009
    L M M M V S D
    « Aug   Oct »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
