h1

în căutarea pietrei mistice

17/02/2010

Cu ceva timp în urmă Lorin îmi amintise de un regizor-geniu pe care l-am închis într-o cutiuţă care se cheamă „Insula Galei”, de fapt e cutiuţa cu zestrea mea culturală pe care aş duce-o cu mine pe o insulă pustie.Nu stiu cum se face dar n-am mai deschis-o de câţiva ani buni aşa că Jodorowsky,

jodorowsky

jodorowsky

căci despre el e vorba, rămăses închis acolo alături de o cohortă cinematografică, livrească şi muzicală. Noroc cu bloggul mai sus amintit că am deschis cutia cu minuni şi am revăzut filme bune.
Astăzi vreau să spun La mulţi ani! unui geniu controversat, unui producător de film şi desenator care a zguduit în sensul bun anii formării mele cinefile şi care a înălţat cu poezia sa imaginaţia Galei.
Alejandro Jodorowsky împlineşte astăzi 81 de ani să speram că mai avem noroc de multe suprize plăcute din partea lui.
Vă propun un mic joc, pentru a intra în lumea sa, o paralelă între scena morţii elefantului din Santa Sangre şi o altă scenă care vorbeşte despre moarte şi înmormântare de data aceasta din Fando y Lis

11 comentarii

  1. pentru unii filmele lui Jodorwski sunt kitsch, pentru altii, monumente de arta cinematogragica;
    eu nu am vazut decat Holy Mountain, pe care a trebuit -recunosc- sa il vad de doua ori; acum,nu as sti, nici acum ce sa scriu ca m-a imporesionat, ce mi-a placut si ce nu: imaginea/imaginile suprarealiste, metafora, amestecul de stiluri, sau senzatia ca vrea sa faca ceva nou, retusand ceva veci si bine-cunoscut, sincer, nu stiu;
    si ca sa nu fiu ipocrita, pentru ca nu am cautat sa vad un alt fil al sa, am incercat sa citesc despre el cu mai mult interes, cand am aflat ca este ppreferatul lui Patapievici; asa sau astfel am notat aproape un intreg interviu, in care redau axcum [ de e[e memoria externa, desigur,] un gragment:’Rugaciunea prin care ceri ceva si rugaciunea prin care multumesti pentru tot ceea ce ai. Aceasta ultima rugaciune este cea a omului universal. Omul universal nu se poate simti vinovat’
    (deci, tot ipocrita am ramas! )
    in zilele cand nu ma simt bine zabovesc destule minute pe acest blog, tocmai pt ca imi face bine; asa/astfel, am putut sa ‘vad’ sau/si sa simt ceva di Festivalul de la Venteia, de care sunt privata, firma RCS [filiala locala, fireste] considerand ca sunt prea multe canale straine si au ‘taiat’ cele italiene si spaniole.
    multumesc.


  2. sisifratat
    senzatiile si sentimentele sunt mai presus de discutii, daca in interiorul sufletului un cuvant un film o poezie ne spune ceva ne aduce aminte de ceva trecem bariera cotidianului, a ipocriziei si a vinovatiei;
    ma bucur sa aflu ca un cuvant al galei face bine la suflet, sper sa ne mai citim cu drag si sa-ti fie din ce in ce mai bine


  3. Servus, Gala…
    Dincolo de norocul viitor, avem norocul trecut si prezent… Jodorowsky e si el pe acolo. Pentru cine stie asta… Pentru cine nu, e un noroc sa afle🙂
    Cele bune


  4. bine ar fi sa-l vada fiecare pe jodorowsky cu bune si rele si sa aleaga ce e bun pentru el, fiecare ar gasi o particica de mister adaptabila la interiorul sau🙂
    merci flavius de trecerea cu noroc🙂


  5. foarte ciudata viziunea lui Jodorowsky, toate filmele lui sint la fel? pe mine ma inspaimanta cel de-al doilea film: sa te joci prin cimitir😦
    dar eu am o problema ca nu mai suport inmormantarile, prea multe am vazut pana acum, interesat este ca este un cimitir in care imi place sa merg si unde ma simt foarte bine😀 Bellu parca e un parc si e atata liniste
    uite si un elefant al lui Vladimir Ovtcharov


  6. cristinutza toate sunt ciudate filmele lui e drept
    insa exista un mesaj mistic dincolo de aceste asa-zise morbiditati pe care nu le descoperi decat daca vezi intreg filmul
    multumesc de elefantul mapamond🙂 tare imi place


  7. asa ma gandem si eu ca fara sa vezi filmul intreg nu ai cum sa-ti dai seama😀


  8. insa intre cele doua imagini exista o comuniune ludica pe care si tu ai vazut-o🙂 despre asta as fi vrut sa povestim dar poate iti fac rost de film si vorbim dupa ce il vezi🙂


  9. Sacré Alejandro…
    M-am gândit la el urmarind pe Canal+(en direct-live) 3 invitati dintre care genialul Daniel Day-Lewis, plus Marion Cottillard si Penelope Cruz, pentru re-make-ul celebrei capodopere felliniene:”8 1/2″, „Nine”:

    Distributie exceptionala, alaturi de cei sus-numiti: Sofia Loren, Nicole Kidman, Judy Dench, Kate Hudson… ca si-n filmul marelui Federico: Marcello Mastroianni, Anouk Aimée, Sandra Milo, Claudia Cardinale:


  10. […] să nu-i furi din texte, că face urât!; Ciocolata cu Piper – când ai chef să salivezi; Gala sau Lemondegala – de unde te mai pui la curent cu cărţile; Chris Raţiu – ca să vădeşti un spirit […]


  11. […] recunoscînd bucuria acestor descoperiri. “Dacă lucrurile ar fi rămas la fel, poate nu aş mai fi revăzut niciodată locurile astea” îşi zise încercînd, fără succes, să-şi amintească […]



Lasă un răspuns

  • cadran

    Februarie 2010
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Februarie 2010
    L M M M V S D
    « Ian   Mar »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
