h1

Femeia: între întrebări şi noi ideologii

14/04/2010

Astăzi din nou despre femeie şi libertate .Până unde merge libertatea femeii? Eistă sau nu există graniţe ale feminităţii? Cât mai rămâne din inocenţa şi puritatea ei în momentul în care intra cu forţă în lumea bărbaţilor? Sunt doar întrebări care probabil că ne scormonesc gândurile nouă femeilor, lor bărbaţilor şi care mi-au revenit azi pentru că se împlinesc 23 de ani de la trecerea în nefiinţă a celei care a deschis calea acestor întrebări: Simone de Beauvoir.
simone-de-beauvoir
Simone de Beauvoir spunea despre femeie : „Iată ce caracterizează în chip fundamental femeia: ea este Celălalt în inima unei totalităţi ai cărei doi termeni sunt necesari unul celuilalt.” mai multe citate din Al doilea sex găsiţi într-un fragment aici. Iar la polul opus vă aduc un citat din Kierkegaard: „Ce nenorocire este să fii femeie! Şi totuşi, cea mai mare nenorocire pentru o femeie este să nu înţeleagă că este femeie.”
Şi mă întreb din nou de care parte a baricadei ne situăm în momentul în care suntem sincere cu noi, de care parte a baricadei ne situează ei când sunt sinceri? Dacă rămânem la stadiul de întrebare şi privim fotografiile lui Robert Doisneau născut la 14 aprilie 1912,
robert_doisneau
poate reuşim să conturăm o lume a femeii, eu am subliniat doar stadiile de dezvoltare :
Femeia în devenire – fetiţa şi grija maternă
robert_doisneau_les_enfant_de_la_pl1
Femeia în formare -adolescenta zglobie
doisneau-azema
Femeia şi dragostea
doisneau-amour
Femeia şi joaca
robert_doisneau-danse
Femeia şi împlinirea sentimentală
doisneau-le-baiser
Femeia mulaj-împletirea sufletelor şi trupurilor
doisneau-mariage
Femeia şi singurătatea
doisneau-bar
În primul rând m-aş întreba şi v-aş întreba în care dintre fotografiile de mai sus vă regăsiţi sau vă regăsiţi jumătatea, în al doilea rând se formulează singură încă o întrebare: există în lumea aceasta fotografică acea diferenţiere despre care am pomenit mai sus, este femeia aici femeie raportată la sine sau raportată la celălalt?
Astăzi m-am afundat în întrebări, sunt întrebările care îmi bântuie lumea feminină fie ea virtuală, fie ea reală şi care sunt sigură că sub o formă sau alta o regăsesc şi în interiorul vostru. Răspunsurile noastre pot contura o altă lume, în care sexismul şi feminismul să nu existe şi în care femeia poate fi mândră că provine din coasta lui Adam, iar bărbatul poate fi recunoscător că ea este gâtul pe care se sprijină .
Ce ziceţi ne încumetăm să îi dăm forme virtuale?
Ca un mic prolog vă las un strop de Jean Ferrat în literele lui Louis Aragon:
„La femme est l’avenir de l’homme”:

22 comentarii

  1. Ha, sunt prima :-)!!!

    Eu aleg undeva intre „Femeia şi împlinirea sentimentală” si „Femeia mulaj-împletirea sufletelor şi trupurilor”. Abordarea din femeia mulaj e „inspiring” pentru orice ochi de artist…

    O zi frumoasa… si multumesc muuuult pentru cuvintele lui Emilie – mare bucurie mi-ai facut🙂


  2. Gala, stii ca sunt de-a dreptul fericita, cand intru la tine, din prima- ma simt ca la examenul luat cu nota mare, chiar daca n-am parcurs toata materia.

    Eu gasesc ca tu ai multe teme in una singura. Cum ar putea fi altfel, cand vine vorba despre eternul feminin?
    Mie nu mi-a placut niciodata competitia intre barbati si femei- cred ca fiecare isi are rostul. Si menirea. Si farmecul. Asa imi explic eu cautarea. Si (re)gasirea- daca se intampla.
    Ce-mi place, unde ma regasesc?-
    Imi place” Femeia si joaca”- nu pentru ca as fi cam neserioasa, ci pentru ca imi place jocul, in esenta, nu cred in lucruri care raman mereu, la fel, de asta am si incertitudini.
    Imi mai place ” Femeia si singuratate”, fara paharul de vin; doar ea si singuratatea- nu pentru totdeauna, ci, din cand in cand.. Ca intr-o gara, dupa ce pleca totate trenurile . Si toti calatorii. Imi place sa privesc cu toti ochii.

    Am cartea” Femei in tara barbatilor”- am citit-o, o recitesc , din cand in cand;
    uite din ‘Femeia independenta”, a Simonei de Beauvoir( scuze ca am botezat-o romaneste, am vrut sa fie feminina)” Femeia nu numai ca ignora ce inseamna adevarata actiune, in stare sa schimbe fata lumii, ci este pierduta in mijlocul acestei lumi ca in inima unei imense si confuze nebuloase. Nu se pricepe sa se foloseasca de logica masculina”.

    p.s.
    la ce ne-ar folosi logica masculina” , cand” femeia insasi este propria ei zestre”?


  3. Bonjour et merci pour „le Castor”, aka Simone de Beauvoir(beaver), suntem aceeasi zodie…🙂 bravo pentru celebrele imagini ce-au facut turul lumii!
    Vad ca te-ai gandit la aceeasi melodie pe care am postat-o nu de mult la valmont…”La femme est l’avenir de l’homme…” lu et approuvé! Bonne continuation&poutous toulousains…


  4. de data aceasta sunt scurta si grabita, dar niu pot sa rezust si aleg fotografiacare mi-a pacut cel mai mult, nu cea in care ma regasesc: ‘Femeia si implinirea sentimentala’ , iar raspunsul la intrebare, pt moment il las sa vina singur, de la sine,adica, din aceasta fotigrafie; galam astept sa arunci provovcarea asta dupa sarbatori; sunt sigura ca vei avea sustinere🙂 j’ai mal de toi !!!!


  5. m-aş vedea în doisneau-amour şi în cea cu doisneau pur şi simplu(sau singur)😀


  6. krasavita
    amour de aici sau amour-ul acesta http://anxieux.free.fr/dotclear/images/amour%20et%20barbeles.jpg ? intr-adevar in cea cu doisneau si cu obiectivul mi te imaginez si eu in pielea / gandul lui doisneau🙂


  7. gala,
    probabil ca fiecare dintre noi suntem cate putin din fiecare. Tot dau ocol de doua zie si nu pot sa aleg o fotografie si nici nu stiu sa spun cat din fiecare dar o sa-ti spun ingredientele fara sa dau proportiile😀
    Femeia si joaca
    Femeia si împlinirea sentimentală
    Femeia mulaj-impletirea sufletelor si trupurilor si as zice eu si a mintilor😉
    Femeia si singuratatea


  8. imi cer scuze pentru intarziere dar vacanta m-a furat din virtual😉
    mai greu reusesc sa combin cele doua dimensiuni zilele acestea
    in primul rand sunt fericita sa vad ca fiecare v-ati regasit alaturi de doisneau si femeile sale in alb negru vreau sa las conversatia deschisa pentru oricand veti fi interesati si de latura sa de definire a feminism/nefelinism
    si multumesc manon, melanie, cristinutza, ana, gina si krasavita sunt sigura ca acea baie de iluzie din lumea doisneau/de beauvoir v-a facut bine la suflet


  9. Imi place blogul tau!


  10. Pentru emotia surprinsa aleg:
    Femeia în devenire – fetiţa şi grija maternă
    Femeia şi singurătatea


  11. Men are from Mars, Women are from Venus :):) ”
    I’m from Lalaland🙂
    PAste fericit !!! Gala !!!

    „http://embed.trilulilu.ro/audio/doxicilina/86cb59606c0764”>show_86cb59606c0764(448, 46); DOR


  12. show_86cb59606c0764(448, 46); DOR Asculta mai multe audio Diverse »


  13. Sarbatori Fericite, împreună cu Lumina gîndurilor bune, alături de toţi cei dragi!


  14. Sarbatori fericite, iubire si lumina in suflet, Gala.
    Hristos a inviat!


  15. si femeia pradatoare?


  16. Gala oare unde ai disparut?!?!


  17. Gala, au trecut sarbatorile si tu inca nu apari…


  18. Hristos a inviat!
    cu intarziere va raspund deoarece sarbatorile m-au indepartat de lumea virtuala si de lumea blogului
    multumesc de semne si de urari
    sper ca ati petrecut cu bine sarbatorile sfinte de Pasti si promit sa revin cat de repede posibil si aici si in lumea voastra de care mi se face deja dor


  19. gala ce dor mi-a fost de tine🙂


  20. GALA!!!!
    hai acasa, te asteptam🙂


  21. After searching Google I found your site. I think both are good and I is going to be coming back to you and them in the long term. Many thanks


  22. tot atatea discutii despre femei si apucaturile lor…
    femeile sunt asa cum sunt…sunt diferite de babati dar nu asa de speciale incat sa fie cercetate ca o harta



Lasă un răspuns

  • cadran

    Aprilie 2010
    L M M M V S D
    « Mar   Mai »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Blog Stats

  • Categorii

  • Aprilie 2010
    L M M M V S D
    « Mar   Mai »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
